Lexa start met chatbot bij real life dates

Lexa is gestart met het aanbieden van een chatbot bij real life dates. Via Facebook messenger biedt Lexa daarmee onder de noemer Lexa Summer Journey de mogelijkheid om middels een wandeling te daten langs romantische plekken in de drie grote Randstad-steden Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ook kan een zogeheten hulplijn worden ingeroepen en worden ijsbreker-vragen aangeboden.

De chatbot werkt middels fotohints en coördinaten waarbij de date in circa 1,5 uur tijd door de steden worden geleid.  Drukke hotspots in de steden worden vermeden.

De Lexa Summer Journey wordt aangeboden voor diegenen die via Lexa virtueel al een match hebben, maar is ook los te gebruiken door in Facebook messenger Start de Lexa Summer Journey in te tikken. De chatbox is alleen in Nederlands beschikbaar. Lexa is via Meetic Group onderdeel van de Match Group waar ook merken als Tinder, OkCupid en PlentyOfFish onder vallen.

Zowel PR, influencers, social media als paid media wordt ingezet om een boost te geven aan de campagne. De campagne is ontwikkeld door Coopr en wordt eveneens door het pr-en marketingbureau uitgerold.

Roelijne Peters, Senior Marketing Manager Europe bij Meetic: “Nu singles deze zomer weer in real life kunnen daten, willen we Nederlandse singles helpen met een vernieuwende, maar ook verantwoorde date-activiteit. Met deze campagne maken we de koppeling van online dating naar offline.”

www.lexa.nl
www.meetic-group.com
www.matchgroupinc.com
www.coopr.nl

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.