Kruidvat en André Hazes werken samen in EK-campagne

Wij zijn Oranje is het lied waarmee André Hazes aan de vooravond van het EK Voetbal het Nederlands elftal een hart onder de riem steekt. De EK-knaller is óók te horen in de commercial van Kruidvat.

Een bijzonder onderdeel van de EK-campagne is de introductie van een opvallende naamketting als ultieme EK-gadget. Voor Oranjefans die alvast in de stemming willen komen organiseert Kruidvat op 10 juni een livestream, waarin André met The André Hazes Band Nederland alvast opwarmt voor het EK.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij Kruidvat: “Kruidvat is er voor iedereen en dat geldt óók voor een volksfeest als het EK. André Hazes is als volkszanger als geen ander in staat om Nederland in de stemming te brengen voor wat ongetwijfeld een geweldige voetbalzomer gaat worden. Het lied dat André in onze commercial zingt, is een aanstekelijke meezinger en de ultieme opwarmer voor het EK Voetbal waar heel Nederland naar uitkijkt.”

Brenda Smith: “We wilden geen typische EK-campagne neerzetten. Ja, we hebben een zanger. Ja, we hebben een lied. Ja, we hebben een gadget. Maar we zetten de commercial eigentijds neer met een hoofdrol voor ons eigen Kruidvat gezin: Lies en haar kinderen. In de commercial wakkeren we de oranje koorts aan, maar steken er tegelijkertijd op een vrolijke manier ook een beetje de draak mee.”

In de commercial zien we hoe single moeder Lies niet meteen overstag gaat voor André’s meezinger. Lies wordt overal achtervolgd door het nummer: bij het tandenpoetsen, het doen van de was, in haar straat die steeds meer oranje kleurt en zelfs bij het boodschappen doen. Niet alleen haar kinderen, óók haar buurman zingt het lied voortdurend. Tot Lies er bijna genoeg van heeft... Maar uiteindelijk gaat ook zij, nadat ze André Hazes tegen het lijf loopt, ‘om’ en krijgt de oranjekoorts ook haar in zijn greep.

Veel mensen dragen een ketting met hun eigen naam of die van een geliefde. Om te laten zien dat ze trots zijn op wie ze zijn, of omdat ze trots zijn op de ander. Nederlanders zijn ook trots op hun Oranje en dat kunnen ze nu laten zien met de blingbling naamketting van (nep)goud. Klanten van Kruidvat krijgen de ketting gratis bij aankoop van twee Unilever-producten.

De campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op TV, online, social en via alle winkels van Kruidvat.

www.kruidvat.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.