Kruidvat en André Hazes werken samen in EK-campagne

Wij zijn Oranje is het lied waarmee André Hazes aan de vooravond van het EK Voetbal het Nederlands elftal een hart onder de riem steekt. De EK-knaller is óók te horen in de commercial van Kruidvat.

Een bijzonder onderdeel van de EK-campagne is de introductie van een opvallende naamketting als ultieme EK-gadget. Voor Oranjefans die alvast in de stemming willen komen organiseert Kruidvat op 10 juni een livestream, waarin André met The André Hazes Band Nederland alvast opwarmt voor het EK.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij Kruidvat: “Kruidvat is er voor iedereen en dat geldt óók voor een volksfeest als het EK. André Hazes is als volkszanger als geen ander in staat om Nederland in de stemming te brengen voor wat ongetwijfeld een geweldige voetbalzomer gaat worden. Het lied dat André in onze commercial zingt, is een aanstekelijke meezinger en de ultieme opwarmer voor het EK Voetbal waar heel Nederland naar uitkijkt.”

Brenda Smith: “We wilden geen typische EK-campagne neerzetten. Ja, we hebben een zanger. Ja, we hebben een lied. Ja, we hebben een gadget. Maar we zetten de commercial eigentijds neer met een hoofdrol voor ons eigen Kruidvat gezin: Lies en haar kinderen. In de commercial wakkeren we de oranje koorts aan, maar steken er tegelijkertijd op een vrolijke manier ook een beetje de draak mee.”

In de commercial zien we hoe single moeder Lies niet meteen overstag gaat voor André’s meezinger. Lies wordt overal achtervolgd door het nummer: bij het tandenpoetsen, het doen van de was, in haar straat die steeds meer oranje kleurt en zelfs bij het boodschappen doen. Niet alleen haar kinderen, óók haar buurman zingt het lied voortdurend. Tot Lies er bijna genoeg van heeft... Maar uiteindelijk gaat ook zij, nadat ze André Hazes tegen het lijf loopt, ‘om’ en krijgt de oranjekoorts ook haar in zijn greep.

Veel mensen dragen een ketting met hun eigen naam of die van een geliefde. Om te laten zien dat ze trots zijn op wie ze zijn, of omdat ze trots zijn op de ander. Nederlanders zijn ook trots op hun Oranje en dat kunnen ze nu laten zien met de blingbling naamketting van (nep)goud. Klanten van Kruidvat krijgen de ketting gratis bij aankoop van twee Unilever-producten.

De campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op TV, online, social en via alle winkels van Kruidvat.

www.kruidvat.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.