Klaas Dijkhoff interim voorzitter Screenforce

Klaas Dijkhoff is sinds de zomer interim voorzitter van brancheorganisatie Screenforce. Hij  heeft daarmee Frank Volmer (directeur/bestuurder van de Ster) opgevolgd die overigens statutair wel voorzitter blijft. Achtergrond van de benoeming van een extern voorzitter is het proces rondom de komst van het kijkonderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Michel van der Voort (algemeen directeur van Screenforce) zegt dat het hele proces en de governance rondom het NMO ingewikkelde trajecten zijn waarbij het combineren van het voorzitterschap en het willen uitdragen van de eigen standpunten lastig samen gaat.

De benoeming is tijdelijk waarbij als het hele NMO-proces voltooid is, Klaas Dijkhoff zal terugtreden. De verwachting is dat dat in de loop van 2023 zal gebeuren.

Klaas Dijkhoff was vanaf juni 2010 tot eind maart 2021 voor de  VVD achtereenvolgens kamerlid, staatssecretaris, minister en fractievoorzitter. Sinds maart 2021 is hij mede-eigenaar van het adviesbureau Sue & The Alchemists.

www.screenforce.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.