Klaas Dijkhoff interim voorzitter Screenforce

Klaas Dijkhoff is sinds de zomer interim voorzitter van brancheorganisatie Screenforce. Hij  heeft daarmee Frank Volmer (directeur/bestuurder van de Ster) opgevolgd die overigens statutair wel voorzitter blijft. Achtergrond van de benoeming van een extern voorzitter is het proces rondom de komst van het kijkonderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Michel van der Voort (algemeen directeur van Screenforce) zegt dat het hele proces en de governance rondom het NMO ingewikkelde trajecten zijn waarbij het combineren van het voorzitterschap en het willen uitdragen van de eigen standpunten lastig samen gaat.

De benoeming is tijdelijk waarbij als het hele NMO-proces voltooid is, Klaas Dijkhoff zal terugtreden. De verwachting is dat dat in de loop van 2023 zal gebeuren.

Klaas Dijkhoff was vanaf juni 2010 tot eind maart 2021 voor de  VVD achtereenvolgens kamerlid, staatssecretaris, minister en fractievoorzitter. Sinds maart 2021 is hij mede-eigenaar van het adviesbureau Sue & The Alchemists.

www.screenforce.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.