KesselsKramer ontwikkelt campagne tegen discriminatie en polarisatie

Reclamebureau KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld tegen discriminatie en polarisatie met de slogan Ik ben Én/Én. En jij?

Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij is op zoek naar een andere vorm van wij in de maatschappij: geen wij gebaseerd op verzuilde overeenkomsten als geloof en politieke kleur of afkomst, maar op het accepteren van verschillen.

In een campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, leggen dominee Rolinka Klein Kranenburg, de Marokkaans-Nederlandse legerofficier Mostafa Hilali, de Ghanees-Nederlandse (PvdA-)bestuurder Amma Asante en Pete Wu, de Chinees-Nederlandse journalist, uit hoe gelaagd hun persoonlijkheid is, en hoe ze daardoor iets gemeen hebben met mensen die op het eerste gezicht in niets op hen lijken. Niemand is óf dit óf dat, je bent altijd én dit én dat. En dan is er altijd wel iets te vinden wat je tóch bindt, ondanks de verschillen.

In de campagnevideo’s vertelt ieder van hen zijn of haar verhaal vanuit verschillende perspectieven, en laat zo zien dat je veel meer bent dan alleen bijvoorbeeld je huidskleur, gender, afkomst of beroepsgroep. Op die manier helpen zij, samen met nog 68 andere ondernemers, beleidsmakers, en journalisten discriminatie en polarisatie tegengaan.

Nieuw Wij is een initiatief van Manuela Kalsky, een theologe die onderzoekt hoe Nederland een samenleving kan worden waarin alle Nederlanders zich thuisvoelen, ongeacht verschil in afkomst en levensovertuiging. Dat doen ze door maatschappelijke ontwikkelingen te signaleren en te agenderen en daarbij de juiste vragen te stellen.

Credits

Klant: Nieuw Wij | |  Concept: KesselsKramer Amsterdam | Video- & fotografie: Karim Jobe | Sound design: Jonas Leopold (Riversound)

www.kesselskramer.com
www.nieuwwij.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.