Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

De gewijzigde koers van ALDI

De fans van voordeel-koers die in 2024 is ingezet, zorgde voor een groei in marktaandeel. De supermarkt laat volgens eigen zeggen zien dat prijscompetitiviteit niet alleen functioneel hoeft te zijn, maar ook leuk kan zijn.  

De luchtige keuze

Om de boodschap van Meer Kerst over te brengen, kiest ALDI voor een samenwerking met Andy van der Meijde en zijn gezin. Andy van der Meijde ging als kleine jongen altijd al met zijn oma naar de ALDI. Nu heeft hij met zijn familie de hoofdrol in de kerstcommercial, waarin hij de hele maand december kerst viert, vanwege het onvoorstelbaar voordelige kerstassortiment van ALDI.

In tegenstelling tot de vaak sentimentele kerstcommercials, focust ALDI op humor. De campagne draait om over-de-top kerstmomenten: Andy serveert carpaccio voor ontbijt, geeft zijn dochters varkensrollade mee naar school en verrast de postbezorger met kerstproducten.

Mariëlle Rooswinkel, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI: "Wij doen niet mee aan de race om de meest emotionele kerstcommercial. Wij vieren feest. Met Andy laten we zien dat je met onze prijzen en ons waanzinnige kerstassortiment niet hoeft te kiezen. Bij ALDI kunnen alle fans van voordeel op de kleintjes letten én royaal genieten. Dat is wat discount echt leuk maakt. We brengen het plezier terug in de feestmaand."

Brede Uitrol

De campagne wordt breed uitgerold. Na een teaser rondom de realityserie Andy en Melisa werd Andy van der Meijde op verschillende plekken gespot, terwijl hij alvast van kerstproducten aan het genieten is. De uitingen zijn vanaf nu te zien en te horen op televisie, radio, owned media, OOH, online video, influencers, branded content en social media.

WPP Media (Wavemaker) is nog het mediabureau van ALDI; per januari 2026 is dat Publicis Groupe voor heel ALDI-Nord waar het Nederlandse ALDI onder valt.

Credits:

Adverteerder: ALDI | Bureau: Joe Public Amsterdam | Productiemaatschappij: Joe Public Shoot | Regisseur: Lars ten Brink | DOP: Maxime Desmet | Offline editor: Pim van der Pas | Muziek: Merlijn Snitker | SFX/Soundesign: Soundcircus | Soundlogo: Public Audio | VFX: Ton Habraken | Grading: de Grot

www.joepublic.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt ALDI-commercial met teaser Andy van der Meijde

01-12-2025 | 13:19:00
Joe Public die de ALDI-kerstcommercial heeft ontwikkeld, kondigt een teaser aan met voetballer Andy van der Meijde en zijn vrouw Melisa Schaufeli

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

Joe Public wint pitch Van Geloven

21-11-2025 | 14:22:00
Joe Public heeft de in oktober uitgezette pitch van Van Geloven gewonnen. Daarmee neemt Van Geloven na vele jaren afscheid van Alfred als creatief bureau

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.