Jerome Kuijken: 10 redenen waarom je wél of juist niét naar Cannes moet gaan

Pas op als jouw interview net na borreltijd is gepland - sommige uitspraken halen óók de terugreis

Twijfel je nog? Of heb je de knoop al doorgehakt?

Big tech presenteert er hun AI-plannen om ons vak definitief te automatiseren. Misschien is dit dus wel het laatste jaar dat er überhaupt nog iets te vieren valt in Cannes.

Na een paar jaar afwezigheid mag ik eindelijk weer. Ik kijk ernaar uit om bekenden terug te zien, nieuwe mensen te ontmoeten, bij Chez Laura te lunchen en ’s avonds richting Baoli te bewegen. En om op vrijdag, met tien polsbandjes per arm en honderd nieuwe LinkedIn-connecties, licht brak over de Croisette te slenteren.

Maar mocht je nog twijfelen: hier zijn de belangrijkste redenen om wél of juist niét te gaan.

Iedereen is er

Alle mensen die ertoe doen in ons vak zijn in Cannes. Of ja, ook de mensen die je op elke borrel in Amsterdam al tegenkomt. Jij bepaalt of dat de mensen zijn die er voor jou toe doen.

Je doet inspiratie op

Tenminste, als je een kaartje voor het Palais hebt. Anders leer je vooral welke rosé het meeste hoofdpijn geeft en wie er iets te lang bij de Gutterbar bleef hangen met een stagiair van Adformatie.

Je netwerk groeit als kool

Iedereen wil “zeker wat samen doen!”. Hoe stelliger het in Cannes klinkt, hoe onwaarschijnlijker dat het ooit gebeurt.

Je ontmoet potentiële klanten

De paar klanten die er zijn, zijn op uitnodiging van hun bureau. Die zitten niet te wachten op jouw spontane new business pitch bij de strandbar.

Je maakt vrienden voor het leven

Of: LinkedIn-connecties waar je de volgende dag al niet meer van weet wie het zijn.

De vakpers is er ook

Perfect moment om jezelf of je bureau in het zonnetje te zetten. Maar pas op als je interview net na borreltijd is gepland — sommige uitspraken halen óók de terugreis.

De strandtent als sollicitatieplek

Informeel praten met je toekomstige werkgever klinkt goed. Maar een dronken sollicitatie is een slecht idee, tenzij je die baan via chantage wil binnenhalen.

Even opladen op kosten van de baas

Vergeet het maar. Je komt gesloopt terug. Van de rosé, het slaapgebrek, en die slaapbank in je AirBnB in La Bocca, op 90 minuten lopen van de Croisette.

Je ontmoet vakgenoten uit de hele wereld

Als je goed zoekt. Maar de kans is groter dat je het gewoon lekker in je Nederlandse bubbel houdt.

Er loopt veel jong talent rond

Jonge Honden, RAW — ze zijn er allemaal. Ambitieuze mensen die het verschil kunnen maken voor jouw bureau. Alleen jammer dat ze het veel te druk hebben met workshops om met je te praten.

Dit is gebaseerd op mijn eigen ervaringen — en zeker niet volledig. Dus voel je vrij om aan te vullen, of te zeggen dat je het er totaal niet mee eens bent. We kunnen het er ook live over hebben, bijvoorbeeld tijdens de OranjeBitterBallenBorrel in Cannes.

Nog niet aangemeld? Stuur Bas Vlugt of Eric-Jan Vis even een berichtje.

Zie je daar!

Jerome Kuijken is Managing Director bij De Speld & Partners

www.despeld-partners.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Jerome Kuijken: 5 redenen om te stoppen met haten op awards

04-11-2025 | 09:52:00
Ons vak kent al genoeg mensen die middelmatigheid verdedigen. Laten wij tenminste vieren dat iets een keertje wel goed gelukt is.

Jerome Kuijken: Minder kunst, meer reclame

17-10-2025 | 13:01:00
We zien meer reclame dan ooit, maar steeds minder raakt iets. Geen wonder dat de marges onder druk staan.

De Speld & Partners sluiten zich aan bij de ElevatorBrief van Closed on Monday

02-10-2025 | 07:42:00
De Speld & Partners, het satirische mediaplatform dat dagelijks 12 procent van alle Nederlanders bereikt, bundelt de krachten met Closed on Monday voor de ElevatorBrief

Cannes 2025: Jerome Kuijken & Xumi Heijn

20-06-2025 | 09:06:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

10 redenen waarom je wél of juist niét naar Cannes moet gaan

16-05-2025 | 12:56:00
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.