ICMA 2025 - Flair als beste Print Magazine

Influencer & Content Marketing Awards 2025

Naam Case: Flair | Inzender: DPG Media | Categorie: Medal Beste Print Magazine 

Kunnen jullie DPG Media introduceren?

DPG Media is een toonaangevende mediagroep, actief in België en Nederland. Met kranten, magazines, digitale platforms en audiovisuele media verbinden we dagelijks miljoenen mensen. Onze missie: kwalitatieve content die aansluit bij de behoeften van lezers, kijkers en volgers.
Flair speelt hierin een belangrijke rol. Het magazine richt zich op jonge vrouwen van 25 tot 45 jaar en brengt persoonlijke verhalen over liefde, mode, groei en relaties. Meer dan een magazine biedt Flair herkenning, inspiratie en positieve vibes. Met print en online aanwezigheid bouwt Flair een sterke community en inspireert vrouwen om het beste uit zichzelf te halen.

Hoe heet de case?

Flair bereikt al 40 jaar vrouwen van 25 tot 45 jaar en inspireert met persoonlijke verhalen, actuele thema's en praktische tips. Door haar sterke rol in het maatschappelijk debat in over femicide, laaggeletterdheid, body positivity en (seksueel) geweld tegen vrouwen is Flair in 2025 hét printmagazine voor vrouwelijk empowerment.

Wie was de opdrachtgever?

De opdrachtgever is DPG Media. Flair is een belangrijk onderdeel van DPG Media’s brede portfolio. Flair richt zich op vrouwen van 25 tot 45 jaar en daarmee bedienen we samen met onze twee zustertitels Libelle (doelgroep: 45 - 60 jaar) en Margriet (doelgroep: 60+) alle vrouwen in Nederland.

De briefing en de doelstellingen

We vieren in november dat we maar liefst 40 jaar bestaan. Ook in het licht van de huidige maatschappelijke ontwikkelingen blijft Flair relevanter dan ooit. Impactvolle onderwerpen - zeker waar deze vooral vrouwen raken - zetten we op de agenda en brengen we op een toegankelijke manier. Of het nu gaat om seksueel en huiselijk geweld, anticonceptie en abortus, woningnood of het glazen plafond, het komt allemaal voorbij in Flair. Daarmee zetten we vrouwen aan het denken en bieden we soms net die steun of dat duwtje in de rug dat ze nodig hebben. In Flair herken je jezelf en worden onderwerpen stevig, maar altijd respectvol neergezet.

Doelstellingen Flair:

Jonge vrouwen (25-45) inspireren en empoweren in een hectische levensfase vol 'life changing events'.
Vrouwen aanmoedigen om te weten wat ze willen, maar ook meegeven dat ze mogen twijfelen.
Taboes doorbreken en belangrijke maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar maken.
Hoge kwaliteit content brengen die verrassend, persoonlijk, eerlijk en zonder bullshit is.
Vrouwen laten lachen, ze troosten, raken en aanzetten tot actie.
Met een klein team en een klein budget een groots magazine maken.

Inzichten en strategie

Ons belangrijkste inzicht is dat het leven van jonge vrouwen hectischer is dan ooit en dat ze worstelen om alle ballen hoog te houden. In een wereld die in verandering is, willen wij een baken zijn en zaken aanreiken, zowel ter inspiratie als ter overdenking. Deze jonge vrouwen (25-45 jaar), vaak 'digital natives', zoeken naast de 'snackable online content' naar herkenning in diepgravendere, langere stukken. Ze willen 'me-time', maar zeker ook bij blijven in wat er speelt in de wereld om hen heen, om te kunnen meepraten over diverse topics, van 'juice' tot maatschappelijke vraagstukken.

De content focust op de pijlers YouYouYou (zelfontwikkeling, zelfbeeld, ambitie), Mijn Leven (persoonlijke verhalen), News (actuele topics), Seks & Liefde (intimiteit en relatie) en Enjoy (lifestyle). Deze worden gebracht vanuit de waarden zelfbewust, inclusief, herkenbaar en fun.

Flair "keeps your head up” en je blik vooruit. Fuck perfectie, vier het leven en jezelf!

De case

Waarom Flair hét printmagazine van 2025 is:

Flair heeft in 2025 laten zien dat print springlevend is door boven begroting (en vorig jaar) te verkopen en ambitieuze vrouwen van 25-45 jaar te verbinden met gedurfde, herkenbare en impactvolle content. Dit jaar blonk Flair uit door met een klein team grootse magazines te maken met ijzersterke dossiers en persoonlijke verhalen over maatschappelijke onderwerpen zoals seksueel geweld en abortus, afgewisseld met luchtige inspiratie rondom liefde, mode en persoonlijke groei. Zo blijft Flair niet alleen een magazine, maar ook een multimediale community die vrouwen weet te empoweren én taboes bespreekbaar maakt.

Door haar unieke combinatie van sterke redactionele keuzes en communityvorming creëert Flair een ervaring die verder gaat dan print; het magazine is dé bondgenoot voor vrouwen die zelfbewust en krachtig in het leven willen staan.

De belangrijke thema’s die Flair dit jaar omarmde:

Seksueel en relationeel geweld. We brachten de verhalen over de impact van seksueel geweld en daaraan gekoppeld een oproep om mee te lopen in de Nacht Tegen Seksueel Geweld. Vanzelfsprekend was ook team Flair daarbij. Ook was er een dossier over red flags in je relatie, waaraan we een mooie actie koppelden: samen met Blijf Groep en influencers Yuki Kempees en Lizzy van der Ligt zetten we een enorm succesvolle inzamelingsactie op voor blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Laaggeletterdheid. Editie 37-2024 kende twee varianten: de reguliere en een speciale editie die helemaal ‘hertaald’ en anders vormgegeven was voor de 2,5 miljoen laaggeletterde mensen in Nederland.
Bodypositivity. In de rubriek #lovemylijf praat elke week een vrouw liefdevol over haar lichaam en zien we een dwarsdoorsnee van de maatschappij voorbijkomen, van dun tot dik, van wit tot zwart, met en zonder beperking. In editie 27, onze booty issue, vierden we onze billen, in alle soorten en maten.

www.flair.nl

www.dpgmedia.nl

De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials

Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.

Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com

Certified Influencers | Influencerregels.com

www.icmabenelux.nl

Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bram Verbogt: Everything is fair in love and marketing

16-09-2025 | 12:00:03
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Bram Verbogt

ICMA 2025 - 40 jaar Flair

16-09-2025 | 11:21:00
Dit jaar bekroont Flair haar 40-jarig jubileum met een inspirerende en maatschappelijk relevante samenwerking.

Nog 4 dagen om cases in te sturen voor Influencer & Content Marketing Awards 2025!

16-09-2025 | 07:03:50
Opening inschrijving voor Influencer & Content Marketing Awards 2025. Op 19 november gaan we Awards en Medals uitreiken in het prachtige PHIL Haarlem

Jeroen Verkroost: Goede content bestaat uit inhoud, impact en integratie

15-09-2025 | 22:47:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Jeroen Verkroost

[Forum] Wat is goede content?

15-09-2025 | 22:23:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.