IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce

IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa Network Media Solutions) en Justin Sandee (bol.com) zullen deze taskforces de markt meer inzicht, kennis en een netwerk bieden op beide vakgebieden. Daarnaast hebben ook drie bestaande taskforces een nieuwe voorzitter gekregen. Jhon van der Ceelen (Mindshare) neemt de leiding op zich van de Taskforce Data en Techniek. Anne Bouwman (DPG Media) is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Taskforce Programmatic en Robin Bach Kolling (GroupM) is de nieuwe voorzitter van de Taskforce Online Video.

Met de Taskforce E-commerce speelt IAB Nederland in op de toenemende behoefte aan kennis en sturing op het gebied van e-commerce en dan met name op het gebied van marketplaces.

Saskia Wagenmakers, voorzitter IAB Nederland: "Marketplaces zoals bol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale landschap, met als gevolg dat de markt roept om meer duiding en sturing, een vraag waar wij graag gehoor aan geven."

Met de oprichting van de Taskforce Digital Audio treedt de Nederlandse tak van IAB opnieuw buiten het internet.

Saskia Wagenmakers: "Bij audio zien we, net als bij DOOH twee jaar geleden, een traditioneel kanaal groeien door digitalisatie en dat roept veel vragen op in de markt. Met deze nieuwe taskforce willen we de markt inzicht bieden in en kennis verschaffen over belangrijke thema’s als standaardisatie, dynamic creatives, programmatic buying en de rol van audio in de mix."
 
De drie nieuwe taskforcevoorzitters nemen het stokje over van Sabrina Schmidt (Taskforce Programmatic), Ruben Sondaar (Taskforce Online Video) en Erik Klein Nagelvoort (Taskforce Data en Techniek), die na een maximale voorzitterstermijn van twee jaar afscheid nemen.

Wendy Pouw, directeur IAB Nederland, over de nieuwe taskforcevoorzitters: “Anne, Jhon en Robin hebben alle drie een indrukwekkende reputatie binnen hun vakgebied, net zoals Edwin en Justin. We zijn dan ook erg blij dat deze vijf nieuwe taskforcevoorzitters hun expertise, leiderschap en passie voor de IAB Nederland-taskforces gaan inzetten. Samen vormen ze een goede weerspiegeling van de markt, en zullen ze met de taskforces trends en ontwikkelingen duiden, en inspiratie en kennis delen.”

www.iab.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.