Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor. Het is voor het eerst dadt Thuisarts een campagne voert sinds de lancering 13 jaar geleden. De campagne wordt gevoerd onder de noemer Zoek jezelf niet zieker.

Strijd tegen desinformatie

Met de campagne wijst Thuisarts mensen op het grote verschil tussen de onzekere antwoorden die je via zoekmachines, AI of social media vindt, en de medische informatie die bij Thuisarts te vinden is. Het platform is ontwikkeld door artsen en gebaseerd op de actuele richtlijnen van huisartsen, medisch specialisten en andere zorgprofessionals in begrijpelijke taal. De campagne wordt landelijk uitgerold en is zichtbaar via online video’s, Instagram, Facebook, TikTok, radiocommercial en DOOH.

Artsen waarschuwen steeds vaker vanwege de grote hoeveelheid desinformatie die ze in de spreekkamer treffen. Swanet Woldhuis, directeur van Thuisarts: “We zien een groeiend probleem. Deze campagne is de start van onze structurele inzet tegen desinformatie, door mensen te wijzen op betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid.”

Jorn Dost, Creative Director Home Agency: “Met Zoek jezelf niet zieker’ maken we een campagne die zowel urgentie als opluchting communiceert. Iedereen herkent de stress van googelen en in doemscenario’s belanden. Voor je het weet, maak je deel uit van je eigen apocalyptische film. Thuisarts is het nuchtere alternatief: het tegengif voor digitale kwakzalverij en desinformatie. Geen stemmingmakerij, maar duidelijke feiten in heldere taal. Daarmee is Thuisarts de plek waar je niet zieker, maar wijzer wordt”.

 

Campagne

Voor de campagne zijn onder andere drie herkenbare video’s ontwikkeld die laten zien hoe snel online zoeken kan ontsporen. Een jonge ouder gaat van een simpele klacht bij haar kind naar onheilspellende diagnoses, een vrachtwagenchauffeur googelt zijn cafeïne klachten en belandt bij hartproblemen, en een student krabt zich suf totdat online zelfdiagnoses hem overtuigen dat hij schurft heeft. Met humor en een vleugje absurditeit onderstrepen de films de boodschap: zoek jezelf niet zieker, maar check Thuisarts - de eerste plek waar je ’t checkt.

Visuele identiteit

Thuisarts presenteert met deze campagne ook haar vernieuwde visuele identiteit, ontwikkeld in samenwerking met Reaktor. De vernieuwde mede door Reaktor ontwikkelde visuele identiteit sluit aan bij de rol van Thuisarts als betrouwbare gezondheidsgids: betrouwbaar en toegankelijk.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.