GVB en Natwerk roepen chauffeurs op om buschauffeur te worden

GVB spreekt in een campagne verschillende type beroepschauffeurs direct aan. Op tactisch gekozen plekken worden chauffeurs via out-of-home-uitingen hierop gewezen. Met de campagne wil GVB chauffeurs aanspreken om te solliciteren als buschauffeur. De campagne is ontwikkeld door Natwerk.

De outdoor-campagne is te zien op tactisch gekozen locaties in en rond Amsterdam. Zo zijn er uitingen ontwikkeld voor taxichauffeurs op Schiphol en op taxistandplaatsen. Maar ook uitingen voor pakketbezorgers in de binnenstad en voor touringcarchauffeurs op plaatsen waar deze vaak stilstaan of rijden, zoals bij Artis. GVB wil op deze manier mensen die al in het chauffeursvak zitten overhalen om buschauffeur te worden en zo het tekort aan buschauffeurs in Amsterdam oplossen.

Later deze zomer verschijnt nog een campagne van GVB waarvoor Natwerk het concept heeft ontwikkeld.

De dynamiek van Amsterdam en de bus

Elske Fukken, manager recruitment en arbeidsmarktcommunicatie bij GVB: "We hebben samen met Natwerk in een strategisch traject gezocht naar de beste invalshoek voor deze campagne. Door veel van onze eigen chauffeurs te interviewen zijn we erachter gekomen dat de reden dat ze bij GVB werken vaak te maken heeft met de afwisseling en dynamiek van het werk bij GVB:  Het besturen van een grote bus in de drukke stad, de diversiteit aan reizigers en een stevige band met de stad Amsterdam. 

Tom te Buck, strateeg bij Natwerk: "Eigenlijk komt de dynamiek van de stad samen in het openbaar vervoer van Amsterdam; in dit geval in de bus. De interviews met GVB-chauffeurs waren heel nuttig voor deze campagne. De mensen en dynamiek van Amsterdam spelen een cruciale rol voor het werkplezier van de GVB-buschauffeur. Een reiziger kan van een slechte dag een goede dag maken. Dit gaf een mooi creatief vertrekpunt voor de campagne.”

Tim Teunissen, creative bij Natwerk: “Wij zijn altijd op zoek naar werk dat écht binnenkomt en opvalt. Daarom zorgen we ervoor dat er niet blind media ingekocht wordt, maar kiezen we voor precies de juiste zin, op precies de juiste plek. En dat mag best een beetje schuren.”

www.natwerk.nl

www.gvb.nl

Credits:

GVB: Elske Fukken, Savannah Heesen & Lotti Zwemmer | Bureau: Natwerk | Creatie: Tim Teunissen & Bob Dijkshoorn, Barend Stegeman & Wessel Beumer | Strategie: Tom te Buck | Account: Daphne Weers Linthorst, Maaike Langereis | DTP: Ruben Brouwer | Media: Bluewave Recruitment Marketing

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over

Jurgen Retra: Een klein gebaar zegt meer dan duizend woorden

29-10-2025 | 11:43:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het onderstaand interview vertelt Natwerk hier meer over

Marc Leurs versterkt strategieteam Natwerk

27-10-2025 | 10:12:00
Per 1 oktober is Marc Leurs gestart als strategy director bij Natwerk. Leurs werkte eerder onder meer bij TBWA\NEBOKO en DDB

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne

11-11-2025 | 11:28:55
Krasloten lanceert de campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence.

[Vacatures] Kinesso zoekt een AV Consultant

11-11-2025 | 08:22:00
Kinesso is per direct op zoek naar een AV Consultant - Amsterdam

[Vacatures] Kinesso zoekt een Jr AV Consultant

11-11-2025 | 08:11:00
Kinesso is per direct op zoek naar een Jr AV Consultant - Amsterdam

[Vacatures] Initiative zoekt een Content & Partnerships Manager

11-11-2025 | 07:48:00
Initiative is per direct op zoek naar Content & Partnerships Manager - Netherlands
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.