[Grow by DPG Media] A.Vogel overstijgt de benchmarks van AutoWeek

Taboes doorbreken is één ding, dit ook nog eens effectief doen is een tweede. Het zelfzorgmerk A.Vogel maakte het waar. Zo behaalde het merk uitzonderlijke campagneresultaten op AutoWeek met een branded contentcampagne die gefocust was op prostaatproblemen. A.Vogel realiseerde een conversie van 2,6 keer meer dan de benchmark en activeerde daarmee 672 mannen om de online prostaattest te doen. Hiermee droeg het merk direct bij aan het doorbreken van het maatschappelijke taboe rondom prostaat- en plasproblemen. Benieuwd hoe A.Vogel de campagne heeft opgezet en hoe zij tot deze resultaten zijn gekomen? Lees dan verder of bekijk het artikel op Grow van DPG Media.

Het mooiste stukje natuur ben je zelf

A.Vogel gelooft in de pure kracht van plantaardige ingrediënten als meest effectieve bron voor de gezondheid van de mens. Het merk helpt mensen op een natuurlijke manier gezond te blijven of weer te worden. Dit doen ze met voorlichting over een gezond leven die ze waar nodig aanvullen met zelfzorgproducten gemaakt met natuurlijke ingrediënten. Een van de pijlers van A.Vogel is het creëren van awareness bij mannen ouder dan 50 jaar met plasklachten. Veel mannen van deze leeftijd hebben last van een goedaardige prostaatvergroting die in de helft van de gevallen de oorzaak blijkt van deze plasklachten. Mannen bespreken dit niet snel met naasten of met de huisarts. Daarom plaatste A.Vogel een online prostaattest op hun website als hulpmiddel zodat men snel en op toegankelijke wijze een indicatie van de mate van plasklachten kan krijgen. Vanuit dit vertrekpunt was het primaire doel van de campagne het converteren van mannen naar deze prostaattest. Het secundaire doel was het wekken van interesse in A.Vogel ProstaforceMed: een traditioneel kruidengeneesmiddel op basis van Sabala serrulata bij vastgestelde goedaardige prostaatvergroting.*

Joan Bakker, productmanager A.Vogel: "Ondanks dat wij met A.Vogel niets te maken hebben met auto’s bleek AutoWeek het perfecte kanaal voor deze campagne. De mannelijke 50-plussers zijn goed vertegenwoordigd en de hoge resultaten toonden aan dat dit de juiste strategie was."

Branded content campagne

A.Vogel sloeg de handen ineen met DPG Media en zocht een weg om de mannelijke 50-plussers te activeren om de online prostaattest op de website te doen. De wens vanuit A.Vogel was om deze boodschap op een subtiele en passende wijze over te brengen. AutoWeek bleek hiervoor het juiste medium: deze titel is expert in branded content en heeft een uniek maandelijks bereik van 1.614.500 Nederlanders. Van deze doelgroep is 76 procent man en 52 procent ouder dan 50 jaar. En laat dat nu precies de doelgroep van de campagne van A.Vogel zijn. De insteek van de branded content campagne werd een branded article die we hebben aangejaagd op de voorpagina, in de nieuwsbrief en op de social mediakanalen van Autoweek. Hierbij richtten we ons primair op mannen boven de 50 jaar en secundair op vrouwen: de invloedrijke partners van deze mannen die mogelijk ook de gevolgen ervaren van de plasproblemen.

Redactioneel haakje

AutoWeek gaat over auto’s en daarom wilde A.Vogel een passend redactioneel haakje bedenken gericht op autorijden. Zo kwamen we tot een artikel met als onderwerp ‘Onderweg minder vaak plassen en minder sanitaire stops’. We leidden het artikel in door te beginnen over de veel voorkomende en herkenbare plasstops van mannen tijdens het autorijden. We vervolgden het artikel met een informatieve alinea over plasproblemen bij mannen boven de 50. Tot slot eindigden we met een directe verwijzing naar de website van A.Vogel, waar men eenvoudig de korte prostaattest kon invullen om inzicht te verkrijgen in zijn plasgedrag. Na het beantwoorden van acht simpele vragen had de desbetreffende man een indicatie van de mate van plasklachten. Dit bood de man in kwestie een extra duwtje in de rug om naar de huisarts te gaan om de klachten te bespreken. Indien de diagnose een vastgestelde goedaardige prostaatvergroting bleek, kan A.Vogel ProstaforceMed de plasklachten verminderen. 

Hoge exposure

Ondanks dat A.Vogel als merk niet gerelateerd is aan auto’s, scoorde de campagne uitzonderlijk goed. Het artikel over de sanitaire stops behaalde met 10.904 unieke views 2,4 keer meer views dan het benchmark van AutoWeek. Daarnaast scoorde het artikel met een CTR (click-through-rate) van 5,5 procent zo’n tweeënhalf keer meer kliks dan verwacht. Naast het vele verkeer bleken de bezoekers ook nog kwalitatief te zijn: de gemiddelde leestijd van het artikel bedroeg 1 minuut en 16 seconden. De benchmark van AutoWeek bedraagt gemiddeld 1 minuut. Daarmee kunnen we concluderen dat het artikel bijzonder goed en aandachtig is gelezen. Uiteindelijk hebben maar liefst 672 unieke mannen de landingspagina op avogel.nl bezocht om de prostaattest te doen. We kunnen dus wel stellen dat het bekende zelfzorgmerk actief heeft bijgedragen aan het doorbreken van het taboe rondom prostaat- en plasproblemen. En dát brengt A.Vogel weer een stukje dichter bij hun maatschappelijk doel: mensen gezond houden of weer gezond maken.

www.dpgmediagroup.com/grow

www.avogel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo

21-10-2025 | 14:46:00
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.

Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans

14-10-2025 | 15:09:01
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.