GAMMA en 5PM helpen tuinklussers met data-gedreven ‘How-to’ content

Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt GAMMA de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De videoserie biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin’.

Op basis van feitelijke data en inzichten, maar ook het zoekgedrag van gebruikers op YouTube, heeft YouTube-bureau 5PM concrete aanbevelingen gegeven welke videocontent GAMMA het beste kon ontwikkelen en distribueren. En met succes! Alle zeven geproduceerde video’s staan momenteel op één in YouTube als de meest relevante zoekopdracht. Dankzij deze video’s claimt GAMMA het domein tuinklussen op YouTube.

Laurens Miedema, Manager Marketing & Communicatie GAMMA: ''GAMMA is al een poos actief op YouTube, waarop we verschillende vormen van ‘How-to’ content voor klussers publiceren. 5PM heeft ons interessante inzichten gegeven, waaronder hun Data Driven Content Creatie-methode. Afgelopen winter hebben zij ons geholpen met onze isolatie videoserie, wat een groot succes was. Nu in de zomer adviseerden zij een tuinklusserie, die nu dat iedereen thuis zit boven verwachting wordt bekeken. Met deze videocontent kunnen we onze doelgroep nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben.'' 

5PM is een YouTube Strategy & Services Company voor Publishers (uitgevers) en Brand Publishers (merken). Door content beter te distribueren, optimaliseren en datagedreven inzichten te geven, helpt 5PM klanten aan meer views, advertentieomzet, leads en conversie op YouTube. Het team bestaat uit de beste YouTube-experts. 5PM werkt onder andere voor De Telegraaf, Akzo Nobel, Volkswagen, Jacobs Douwe Egberts en ANWB.

www.gamma.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happines Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven

team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl

07-10-2025 | 10:21:00
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.