Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne

Het Fonds Gehandicaptensport heeft een eigen online magazine gelanceerd onder de naam Tikeeneuromagazine. Het Fonds Gehandicaptensport kon een geplande collecteweek in verband met de coronacrisis niet door laten gaan.

In het magazine wordt teruggekeken naar de totstandkoming én de resultaten van de Tik 'n euro! campagne. Naast het reguliere collecteren zijn er veel insights van waarde gecollecteerd.

Binnen één dag lag er een strategie en binnen twee dagen een creatief concept. De campagne was binnen 9 dagen gerealiseerd. Alles is volgens de initiatiefnemers vanaf de keukentafel gemaakt. De radiocommercials zijn door Suzanne Schulting, Tim Coronel en Churandy Martina via WhatsApp ingesproken. Verder hebben meer dan 35 nationale sporthelden belangeloos een vuist willen maken voor de sporters met een handicap.

De gemiddelde donatie in een online collectebus (8,77 euro) is het vijftienvoudige van een offline collectebus (0,60 euro). Bij een langere voorbereidingstijd leert een simpele projectie dat het Fonds Gehandicaptensport op 380.000 euro aan online donaties waren uitgekomen. 

Het Tikeeneuromagazine is hier te vinden.

www.fondsgehandicaptensport.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.