Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy heeft de internationale campagne ontwikkeld voor Shimano’s groupset DURA-ACE. Deze is in september 2021 wereldwijd gelanceerd. DURA-ACE wordt gezien als dé standaard in het pro peloton. Het merendeel van de renners rijdt met DURA-ACE.

Erik van Kooten, Category Marketing Manager bij Shimano Road: “De lancering is een belangrijke nieuwe stap in de science of speed de noemer waaronder Shimano haar meest innovatieve producten ontwikkelt. De groepset is speciaal ontwikkeld voor atleten die nergens concessies doen om het beste uit zichzelf en de sport te halen.”

De ontwikkelde campagne geeft invulling aan de gedachte For those who never compromise. We laten zien dat DURA-ACE er is voor mensen met een gedeelde mentaliteit. Mensen die alles doen voor de beste prestaties, die meer vragen van zichzelf en daardoor altijd tot het uiterste gaan. Deze mentaliteit wordt tot leven gebracht aan de hand van verschillende portretten van onder meer profrenners Mathieu van de Poel en Coryn Rivera, product designer Hiroshi Matsumoto en Iron Man athlete Tani Burge. Zo wordt de Never compromise mentaliteit van verschillende kanten belicht via verschillende mensen die verbonden zijn met DURA-ACE.

Binnen de campagne is de DURA-ACE groepset ook virtueel gelanceerd in de populaire wielren app Zwift.



Credits:
Klant: Shimano, Erik van Kooten | Bureau: Fitzroy ism Doorrood | Video: Magenta Films

www.shimano.com
www.fitzroy.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.