Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch

Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema.

Met een televisiecommercial, diverse online video’s en activatie brengt het merk zijn volledige range 0.0-bieren onder de aandacht. De campagne valt onder de overkoepelende campagne Proef Karakter, die de brouwerij drie jaar geleden lanceerde. Anders dan in de vorige campagnes staat deze campagne volledig in het teken van alcoholvrij bier.

In de commercial zien we verschillende karakters genieten van hun biertje. Ze doen dit op momenten die voor iedereen herkenbaar zijn: na het werk, na een voetbalwedstrijd, aan het einde van een verhuizing en na een lange wandeling in de natuur. Op het einde van de films zit een subtiele twist: anders dan bij pils of speciaalbier begint de actie pas na het drinkmoment. Want dat is hetgeen Grolsch 0.0 anders maakt; het vormt geen onderbreking van je dag. Je kan gewoon verder, wat je ook van plan bent om te gaan doen.

Melanie Koning, marketingmanager Grolsch: “Alcoholvrij bier wint aan populariteit en steeds meer consumenten kiezen regelmatig voor een alcoholvrij alternatief. Met deze campagne willen we niet alleen laten zien dat we een ruim assortiment aan lekkere en verantwoorde 0.0-bieren hebben, maar maken we ook duidelijk dat 0.0 bier past bij elk moment van de dag.”

Vanaf 12 april is de commercial zichtbaar op alle tv-stations, online en op de socials. Zodra de bioscopen weer open zijn is de commercial ook daar te zien. Kopers van Grolsch alcoholvrij maken vanaf de start van de campagne kans op een week in de camper, die te zien is in de commercial tijdens de scene van het wandelen. Dit wordt gecommuniceerd via een 5 seconden tag-on. De actie loopt tot en met 31 mei.

www.fitzroy.nl
www.grolsch.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.