FCB Amsterdam bedenkt Art Heist  voor OnePlus Nord

Om de smartphone OnePlus Nord onder de aandacht te brengen van de jonge generatie, bedacht reclamebureau FCB Amsterdam de Instagram-campagne Art Heist.

De Belgische designer Vexx toverde vier OnePlus Nords om tot exclusieve kunstwerken. De campagne draaide om de diefstal van de kunstwerken uit de kluis van OnePlus. Zo werd de online  community van Vexx en OnePlus uitgedaagd om deel te nemen aan de Art Heist, waarmee ze tijdens een intensieve klopjacht op Instagram op zoek moesten gaan naar de dieven en de telefoons. 

Binnen het Instagram-kanaal van OnePlus vond de speurtocht plaats met behulp van twaalf carrousels. Achter deze carrousels ontvouwden zich stedelijke werelden, panorama's met allerlei hints en bovenal, de dieven met de telefoons.

De Art Heist is de eerste campagne van de hand van FCB Amsterdam sinds het bureau samen met onder meer FCB Inferno de internationale pitch won voor het smartphonemerk.

Erwin van der Valk, Managing Director van OnePlus Nederland: “Vanaf het allereerst moment hebben de teams van OnePlus en FCB Amsterdam elkaar kunnen vinden in de zoektocht naar creatieve innovatie en de drang dit te vertalen in resultaatgerichte campagnes. Daarmee voelt OnePlus zich verzekert van een bureau dat in staat is om vanaf de eerste dag een bijdrage te leveren in de groei en activatie van het merk. En vanzelfsprekend is het dan heel geruststellend om te zien dat de resultaten niet uitblijven.”

Jos Vis, CEO van FCB Amsterdam: “OnePlus is een merk dat fantastisch past bij ons bureau. Vanaf het begin van de samenwerking blijkt dat ons beide mentaliteit een match is. OnePlus streeft haar ambities na met een power die ze bekrachtigen met de term: Never Settle. Onze FCB-lijfspreuk is Never Finished: we moeten ons altijd blijven ontwikkelen, het kan altijd beter. En dat is precies wat we samen gaan doen. Iedere campagne, iedere nieuwe telefoon, is een stepping-stone naar nog beter werk en nog slimmere producten.”

www.oneplus.com
www.fcb-amsterdam.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.