[eMarketer] Apple could launch a subscription for its iPhones this year

Apple is working on offering a subscription service for its hardware, including its iPhone models, per Bloomberg.

By implementing a subscription model for its physical products, Apple can generate steady—and lucrative—revenues that could offset any losses should the company be required to open up its App Store to alternative payment methods, as some governments have begun requiring.

The move could also help reverse weakening consumer demand and encourage shoppers to buy directly from Apple instead of through their mobile carriers or other third-party retailers, maximizing the company’s profits.

Apple is considering bundling the hardware subscription service with existing offers like AppleCare and Apple One, which could be a differentiator for shoppers torn between purchasing through local retailers or going straight to the source.

According to eMarketer, the subscription model has gained popularity lately, not least because it guarantees companies recurring revenues and access to a dedicated group of customers, many of whom might be persuaded to spend more on other products.

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.