[eMarketer] Apple could launch a subscription for its iPhones this year

Apple is working on offering a subscription service for its hardware, including its iPhone models, per Bloomberg.

By implementing a subscription model for its physical products, Apple can generate steady—and lucrative—revenues that could offset any losses should the company be required to open up its App Store to alternative payment methods, as some governments have begun requiring.

The move could also help reverse weakening consumer demand and encourage shoppers to buy directly from Apple instead of through their mobile carriers or other third-party retailers, maximizing the company’s profits.

Apple is considering bundling the hardware subscription service with existing offers like AppleCare and Apple One, which could be a differentiator for shoppers torn between purchasing through local retailers or going straight to the source.

According to eMarketer, the subscription model has gained popularity lately, not least because it guarantees companies recurring revenues and access to a dedicated group of customers, many of whom might be persuaded to spend more on other products.

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.