EK-campagne van Glasnost voor Lipton met Robin van Persie en zoon Shaqueel

Glasnost en Lipton lanceren de EK-campagne van het merk met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel.

Zes jaar na de memorabele goal van Van Persie tegen Spanje, treedt Shaqueel in de voet(bal)sporen van zijn vader met een imitatie van deze wereldgoal in de televisiereclame van Lipton Ice Tea. Om ook de rest van Nederland deze iconische duikvlucht te laten herbeleven brengt Lipton het Heldenshirt uit, exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Shaqueel van Persie: “Ik dacht: wat mijn vader kan, kan ik ook. De imitatie hebben we natuurlijk met een knipoog neergezet, maar ik vond het alsnog een eer om dit moment samen met mijn vader te herbeleven. Iedere voetballer droomt van zo’n epische goal, dus wat dat betreft kijk ik natuurlijk tegen hem op.”

Wu-Ping Kusters, Brand Manager Lipton: “Wij zijn ontzettend trots op deze samenwerking en mooi om die wisselwerking tussen vader en zoon terug te zien in de televisiecommercial. Het oranje Lipton Heldenshirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, staat symbool voor de duik die Van Persie zes jaar geleden maakte. Op deze manier hopen we Nederland opnieuw dat euforische gevoel te laten ervaren! Zeker in deze tijden is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te beleven.”

Credits:

Klant: Lipton | Bureau: Glasnost International | Creatie: Tim van Aerschot | Account: Sophia van Heemskerk & Selen Kirkagac | Productiepartij: Holy Fools | Postproductie: Ambassadors | Influencer agency: 9024 Media | Helden: Robin van Persie & Shaqueel van Persie

www.lipton.nl
www.glasnost.amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.