[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.

However that grim situation is turning into promising prospects for the industry with the 2021-2022 TV season seeing upfront advertisement spending moving back to the pre-COVID rates according to estimates from eMarketer.

If the ongoing recovery from the pandemic and economic crisis in the US persists, the forecast shows that advertisers will grow upfront TV spending in 2020 to $190 billion, representing a 7.6 per cent growth.

In the 2020-2021 season there was a reduced number of advertisers leaving the TV market as had earlier been predicted.

Although upfront commitments don’t necessarily translate to ad dollars spent, the cancellations rise sharply in the second half of 2020. Ordinarily advertisers cancel about 4 per cent of their upfront commitments and this is expected to return to post pandemic levels in the 2021-222 season.

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.