[eMarketer] US TV advertisers’ upfront commitments to reach nearly $20 billion this season

At the height of the COVID-19 pandemic, US TV advertisers cancelled $3 billion of their upfront commitment around June as quoted by Media Dynamics as the pandemic ravaged economies.

However that grim situation is turning into promising prospects for the industry with the 2021-2022 TV season seeing upfront advertisement spending moving back to the pre-COVID rates according to estimates from eMarketer.

If the ongoing recovery from the pandemic and economic crisis in the US persists, the forecast shows that advertisers will grow upfront TV spending in 2020 to $190 billion, representing a 7.6 per cent growth.

In the 2020-2021 season there was a reduced number of advertisers leaving the TV market as had earlier been predicted.

Although upfront commitments don’t necessarily translate to ad dollars spent, the cancellations rise sharply in the second half of 2020. Ordinarily advertisers cancel about 4 per cent of their upfront commitments and this is expected to return to post pandemic levels in the 2021-222 season.

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.