[eMarketer] The meteoric growth of content creator economy

The creator economy has been on a meteoric rise with marketers and social platforms in spirited efforts to work with them. This has opened a world of opportunities for creators to earn beyond brand partnerships.

Globally there are over 220 companies that target creators with audience monetization taking the lion share. There are 85 companies that assist creators earn money beyond brand sponsorship according to a recent report by early-stage venture capital firm Antler, for example, found that. Audience monetization was the largest category: Antler identified 85 companies that help creators make money outside of brand sponsorships.

Ricky Ray Butler, CEO, BEN Group: “We’re just seeing the tip of the iceberg of the creator economy. It’s growing faster than it’s ever grown before, and there are also more creators now than ever before. That opens the door to a lot of opportunity and even more decentralization of content.”

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.