[eMarketer] Striking a balance between crypto trading and environmental conservation

Cryptocurrency continues to enjoy impressive by both retail and institutional investors with 2021 recording record adoption.

eToro hosted 61% more unique Bitcoin holders in January year-on-year while Robinhood Crypto onboarded 6 million customers in the first two months of 2021 according to eMarketer.

However as crypto trading is mainstreamed, there are concerns about their carbon footprint and the environmental implications.

But as cryptos go mainstream, their increasing carbon footprint has led to growing environmental concerns.

Just recently business magnate Elon Musk said that electric car firm Tesla was suspending Bitcoin payments and hinted that the may sell its $1.5 billion worth of Bitcoin holdings. This as investors get keen on sustainability clash with cryptos on protecting the environment with a bulk of crypto trading associated with huge energy consumption.

For fintechs keen on crypto trading and embracing sustainability, the idea is to include trading options for less energy-intensive cryptos to keep leveraging the sector’s user acquisition opportunities while alleviating environmental concerns. Green investing options are key to fintechs securing their growth momentum, according to Insider Intelligence expectations, but getting rid of crypto trading would rob them of significant investor activity.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.