[eMarketer] Shopify new platform enhances checkout and storefront tools

At the 2021 Unite conference, global e-commerce company Shopify revealed platform enhancements that give merchants more control over the look and functionality of their online storefronts.

Shopify also updated the payments process: Shopify Checkout, its payments and checkout platform, can now handle tens of thousands of purchases per minute. It will also launch Payments Platform, which lets payment providers create Shopify apps that merchants can use as payment gateways.

According to eMarketer, with the introduction of Online Store 2.0, merchants can add new design and functional attributes—like a cart tool to estimate the cost of products after taxes and discounts—that give them more control over their brands. And starting August 1, developers will keep 100% of the first $1 million in revenues they make on Shopify’s app store, after which Shopify will charge 15%—down from the previous 20% rate.

Read the full eMarketer article here

 

www.emarketer.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.