[eMarketer] Out Of Home advertising rebounds in China

Out-Of-Home (OOH) advertising spend in China suffered the steepest drop in the wake of Covid-19, falling by 18.0 per cent year over year (YoY) in 2020 across all media formats save for magazines according to a forecast by eMarketer.  The industry is however slowly returning to normalcy.

With the pandemic-induced social distancing and directives against public gatherings, movie theatres and entertainment joints recorded their worst annual declines in outdoor ad revenues between February and November 2020, according to GroupM. Train stations investment however grew by 52 per cent year on year as a result of heightened demand for local travel.

And while China has recorded a considerable drop in new cases thanks to the ongoing vaccination drive and containment measures, new outbreaks are have made the OOH ad market uncertain.

Read the full eMarketer article here

www.emarketer.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.