DPG onderzoekt hoe gezond de Nederlander leeft

Soms mis je de insights om efficiënt en effectief te adverteren. DPG Media kan daarbij helpen. Als mediabedrijf doet ze continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich oriënteren op aankopen. Ze analyseren daarnaast ook de kracht van de mediumtypen en het effect van campagnes.

DPG Media deed onderzoek naar de (gezonde) levensstijl van de Nederlandse consument. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in december 2020.

We streven naar een gezonde levensstijl. Zo let 90 procent van de ondervraagden op zijn of haar gewicht en geeft 91 procent aan dat zij aan sport doen. Het merendeel zelfs twee of meerdere keren per week. Toch vindt 40 procent het lastig om een gezonde levensstijl vol te houden.

De interesse in informatie over een gezonde levensstijl is hoog. De media die hiervoor wordt gebruikt is per leeftijdsgroep verschillend. 43 procent geeft aan dat zij moeilijk kan bepalen welke informatie over gezondheid klopt. 81 procent vindt de betrouwbaarheid van de bron zodoende belangrijk.

In tijden van corona geeft 20 procent van de ondervraagden aan dat zij gezonder eten dan ervoor. Echter drinkt 24 procent meer alcohol dan voor corona en 26 procent snoept meer.

Benieuwd naar alle resultaten? Download hier de infographic.

www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.