DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over van Sijthoff Media

Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam - van Sijthoff Media - worden per 1 december onderdeel van DPG Media. Daarmee breidt DPG Media haar kidsportfolio uit dat nu bestaat uit Donald Duck, Tina en ZoZitDat.

Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam bereiken wekelijks meer dan 164.000 kinderen, ouders en leerkrachten. De merken zijn een begrip onder kinderen en leerkrachten en zijn de afgelopen decennia uitgegroeid tot crossmediale platformen met printuitgaves, websites, nieuwsbrieven, een app, sociale mediakanalen, events en lesmethodes voor het primair onderwijs. DPG Media heeft met de magazines Donald Duck, Tina en ZoZitDat een leidende positie binnen de kids markt.

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de toevoeging van Kidsweek en Samsam aan ons kidsportfolio. Hiermee kunnen we nog beter onze ambitie vervullen om het leesplezier onder de jongere generatie te vergroten. Ik zie veel potentieel om met dit mooie portfolio verder te groeien.”

Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media: “Met de titels Kidsweek en Samsam stond uitgeverij Young & Connected aan de wieg van Sijthoff Media. Maar de afgelopen jaren zijn wij vooral gegroeid binnen het zakelijke segment. De afgelopen zes overnames betroffen allemaal acquisities binnen het B2B-segment, wat voor de toekomst onze focus zal zijn.”

Henrike van Gelder, hoofdredacteur Kidsweek en SamSam: “Ik ben blij dat we met DPG Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden die alles in huis heeft om van de journalistieke titels Kidsweek en Samsam een nog groter succes te maken.”

www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.