[DPG Grow] 5 tips voor een succesvolle Moederdag als retailer

Zondag 8 mei is het Moederdag. Een uitgelezen kans om extra omzet te scoren met je (online) shop. Benieuwd waar je op moet letten? Lees snel verder welke inzichten wij uit recent consumentenonderzoek onder duizend Nederlanders naar boven hebben gehaald.

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verwacht dit jaar weer een aankoop te doen voor Moederdag. Veel potentie dus om extra omzet te genereren! Cadeaus worden zowel fysiek als online gekocht.

Focus op de juiste producten

Bloemen, verzorgingsproducten en eten/drinken zijn de populairste cadeaus om voor Moederdag te kopen. Ook boeken, muziek, games en woonaccessoires zijn populair. Gebruik deze inzichten in jouw voordeel en breng juist deze producten extra onder de aandacht.

Niet alleen moeders maar ook partner

In het onderzoek komt naar voren dat er niet alleen voor mama wordt geshopt maar ook voor partners, een vriendin of oma. Houd hier rekening mee in het aanbod.

Last minute aanwezig zijn is key

Ruim twee derde geeft aan de aankopen in de laatste week of op het laatste moment te doen. Zorg dan ook dat je vooral op dat moment (online) aanwezig bent om jouw product onder de aandacht te brengen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een nieuwsbrief versturen, social media posts maken (en doorplaatsen via Xtra Social) of een (regionaal ingezette) display campagne.

Focus op kleinere uitgaven

80 procent van de consumenten geeft tot 50 euro uit aan Moederdag. Zorg dan ook dat je kleine cadeaus aanbiedt tegen een scherp tarief. Om hier meer aandacht voor te genereren zet je online marketing in.

Download hier de infographic van het onderzoek

www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.