[DPG Grow] 5 tips voor het kiezen van de beste afbeeldingen in branded artikelen

Bewegende beelden zijn groter, opvallender en er zijn er veel meer van. Op Instagram, TikTok en Snapchat zie je ze al jaren voorbijkomen. Maar niet alleen op social media voeren (bewegende) beelden steeds meer de boventoon. Ook op nieuwswebsites worden ze belangrijker. Benieuwd hoe jouw branded artikel in het oog springt bij je doelgroep dankzij het juiste beeld? DPG Grow geeft je 5 tips.

Als je de website en app van verschillende nieuwstitels vergelijkt met de versies van jaren geleden, valt je één ding direct op: (bewegende) beelden zijn veel prominenter aanwezig: groter, opvallender en vooral méér. Niet gek, want visuals trekken je aandacht. Dus als je wilt dat branded content in het oog springt bij je doelgroep, is het juiste beeld essentieel. Deze tips helpen je bij het maken of kiezen van de beste afbeeldingen in branded articles:

1. Ga voor mensbeeld

Mensen identificeren zich graag met anderen. Als ze op een afbeeldingen glimlachende, vriendelijke gezichten zien van echte mensen (geen stereotypen), spreekt dit aan. Meer dan een beeld van een product, omgeving of enkel een logo.

Probeer ook buiten kaders te denken bij het gebruik van mensbeeld: een stofzuigende man kan net zo goed als een vrouw die als automonteur werkt.

Fout:


Goed:

2. Houd rekening met de doelgroep

Wil je met de branded article een zakelijke doelgroep aanspreken? Gebruik dan beeld van mensen met een business look in een werkomgeving. Richt je je op gezinnen? Laat dan kinderen terugkomen in het beeld.

3. Gebruik beelden van hoge kwaliteit en met de juiste afmetingen

De kwaliteit van de afbeelding straalt af op de kwaliteit van het merk en het product en/of dienst. Zorg dus dat de visuals van hoge resolutie zijn en de juiste afmetingen hebben. Zo vallen er geen (belangrijke) dingen weg bij uitsnedes op verschillende devices en kom je professioneel over.

4. Ga voor beelden zonder tekst of logo

Door bepaalde uitsnedes, het schalen van visuals en headlines die over afbeeldingen heen vallen, is het niet aan te raden om tekst en/of een logo in beeld te plaatsen. Grote kans dat dit onleesbaar wordt. Gelukkig is er in branded articles genoeg ruimte voor tekst, dus plaats je boodschap daar waar het het best tot zijn recht komt.

Fout:

5. Lever meerdere beelden aan

Op de meeste nieuwstitels van DPG Media is het mogelijk om meerdere afbeeldingen in een branded article te testen. Lever daarom meerdere visuals aan in het juiste formaat. Zo kan je erachter komen welke afbeeldingen de meeste landingen realiseert en dus het best aanslaat bij je doelgroep.

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Laat je gegevens achter via dit contactformulier.

www.dpggrow.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.