Discovery+ blijft bestaan als aparte dienst naast HBO Max

Discovery+ blijft bestaan als aparte dienst. Eerder was het de bedoeling dat HBO Max en Discovery+ zullen samengaan. Dit plan zal worden voortgezet, maar Discovery+ zal als aparte dienst blijven bestaan. HBO Max zal niet langer als zelfstandige dienst voort blijven bestaan, maar opgaan in de combinatiedienst van HBO Max/Discovery+ onder een nog nader te bepalen naam (eerder werd de naam Max geopperd). Dit onthulde de Wall Street Journal.

De beslissing zou ingegeven zijn voor de vrees dat de naar schatting 20 miljoen abonnees abonnees van Discovery+ geen interesse zouden hebben om de duurdere gecombineerde dienst af te nemen.Discovery+ is in Nederland beschikbaar vanaf 3,99 euro per maand (39,99 euro per jaar). In de Verenigde  Staten wordt 4,99 dollar per maand gevraagd. HBO Max kost in de Verenigde Staten thans (met reclame) 9,99 dollar per maand (in Nederland 7,99 euro per maand).

De verwachting is dat in de Verenigde Staten de gecombineerde HBO Max/Discovery+ streamingdienst in het voorjaar zal lanceren. De te combineren streamingdienst is een gevolg van de vorming van Warner Bros. Discovery.

www.wbd.com

www.discoveryplus.com

www.hbomax.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.