Dept maakt campagne rondom Cyberhulp van Univé

Univé voegt als eerste verzekeraar van Nederland aan al haar schadeverzekeringen standaard Cyberhulp toe. Lead agency Dept maakte een campagne die mensen bewust maakt van de propositie, en meteen helpt om cybercriminelen te slim af te zijn met tips en adviezen.

Cybercriminaliteit stijgt en is inmiddels een groter risico geworden dan de huis-tuin-en-keuken woninginbraak. Wie zou er niet intrappen: een namaak-sms van de Belastingdienst met het bericht dat je een paar honderd euro terugkrijgt. Het enige wat je hoeft te doen, is even inloggen met je gebruikersnaam en paspoort. En zo gemakkelijk slaan cybercriminelen toe. Univé wil haar leden helpen veilig en zorgeloos online te kunnen zijn en introduceert daarom Univé Cyberhulp.

De landelijke campagne van Univé start met tv-billboarding, radiospots en een onlinevideo die kijkers bewust maakt van hun kwetsbaarheid en de propositie. Daarnaast geeft Sanne Maasakkers, ethisch hacker en expert cybersecurity, in een reeks online video’s nog meer praktische tips om het cybercriminelen moeilijk te maken. Verder is er een brede onlinecampagne met interactieve banners die je cyberkennis testen en Univé Cyberhulp onder de aandacht brengen.

Marco Nanne, directeur van Univé Schade: “Als coöperatie streeft Univé ernaar haar leden te helpen bij het voorkomen en beperken van risico’s, zodat alleen datgene wat écht nodig verzekerd hoeft te worden. In een aantal situaties voorziet Univé Cyberhulp in dekking bij cyberschade, terwijl voor 1,1 miljoen leden met een schadeverzekering bij Univé onze cyberhelpdesk dag en nacht klaarstaat.”

Daarnaast is de campagne die Dept samen met mediabureau M2Media ontwikkelde gericht op meer dan bekendheid van de propositie.

Bonne de Roos, copywriter bij Dept : “We willen mensen bewust maken van het risico dat ze lopen, en ze helpen om zelf cyberellende te voorkomen. Cybercriminelen gebruiken gemene trucs om hun slachtoffers data of geld afhandig te maken. In de campagne testen we op ludieke wijze of mensen die trucs herkennen, en geven we tips die helpen bij veilig onlinegedrag.”

www.deptagency.com
www.unive.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.