Dept bouwt NFT-gaming community platform voor play-to-earn organisatie Merit Circle

Play-to-earn organisatie Merit Circle haakt Dept aan als strategy & technology partner om een gaming community platform te creëren dat kapitaal, expertise en spelers bij elkaar brengt.

Play-to-earn verwijst naar blockchain games die hun spelers belonen met behulp van NFT's. Merit Circle helpt en voorziet gamers, ook wel scholars, van assets om het populaire spel Axie Infinity te kunnen spelen. De scholars verdienen hier in-game rewards waarvoor ze via scholarships met Merit Circle in de echte wereld worden uitbetaald. De huidige focus ligt met name op opkomende economieën, waar gamers door van hun hobby hun werk te maken aanzienlijk meer inkomen genereren.

Het community platform ontzorgt de scholars op allerlei vlakken. Zo is het een plek waar connectie voorop staat: scholars en meer ervaren gamers, zogenaamde managers, komen hier samen om van elkaar te leren. Maar ook voortgang en prestaties worden hier dankzij data uit de games bijgehouden en inzichtelijk gemaakt ten opzichte van andere spelers. Het platform integreert en faciliteert learning, earning en community en vormt zo een eerste stap richting een competitief en schaalbaar platform in de play-to-earn gaming industrie.

Thale Sonnemans, head of operations bij Merit Circle: "Dept voelt voor ons als de ideale partner in dit avontuur. Het feit dat Dept creativiteit en strategische kennis weet te combineren met technologische slagkracht, helpt Merit Circle in het vraagstuk welke rol dit platform precies moet gaan vervullen. Deze aanpak is uniek. Er is maar een klein aantal agencies dat deze rol binnen een blockchain scale-up als Merit Circle kan vervullen, zoals Dept dat nu doet."

Jochem van Rossem, strateeg bij Dept: "Gamers spelen vaak voor hun plezier, de uitdaging of om een gevoel van verbondenheid te ervaren. NFT gaming plaatst hier een verdienlaag bovenop. Door hier elementen van kameraadschap, advies en interactie aan toe te voegen, maken we deze vorm van gamen meer toegankelijk. Zo groeit Merit Circle uit tot de eerste guild die voldoet aan de behoeften van alle gamers."

www.deptagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.