Deliveroo met boek #dinnerstories van schrijver James Worthy

Deliveroo lanceert in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials, een belangrijk deel van de doelgroep van Deliveroo, te stimuleren. Klanten die in de week van 7 tot 15 maart 2020, de week waarin het boek centraal staat, een pizza bij SUGO via Deliveroo bestellen, ontvangen gratis het verhaal Romeo & Margherita van James Worthy; een verhaal over pizza dat een pizza lang duurt om te lezen. 

Met dit concept wil Deliveroo lezen op een laagdrempelige manier bij de doelgroep onder de aandacht brengen.

Jeroen Schaling, Marketing Director van Deliveroo in Nederland: "In deze tijd wordt er door jongeren en millennials steeds minder gelezen. Een op de drie vindt lezen niet leuk en de helft van de scholieren leest nooit een roman of een langer verhaal. Door middel van Deliveroo #dinnerstories schuiven we het verhaal letterlijk bij ze onder de neus en proberen we het leesplezier te verhogen. We geven ze ontspanning en afleiding op een andere manier dan via tv of smartphone"

James Worthy, schrijver van #dinnerstories: "De reden dat ik meedoe aan dit concept is dat het bestellen van een pizza laagdrempelig is en literatuur dit ook zou moeten zijn. Het zijn maar letters. Bovendien ben ik dol op schrijven, op pizza en op jongeren. En dat zij dan mijn pizzaverhaal met hun vette tomatenvingers gaan lezen en dat het verhaal dan precies eindigt bij de laatste hap. Ik vind het prachtig, want verhalen zijn als pizza voor de ziel."

Voor de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories werkt Deliveroo samen met restaurantpartner SUGO. SUGO heeft vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven.

www.deliveroo.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.