[De Belofte 2023] Pepijn Rooijens over Bob Dijkshoorn

Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar.

De voordracht van Pepijn Rooijens is Bob Dijkshoorn, 

Reclame Bob

Wat Matthieu van der Poel is op de fiets is Bob met zijn pen. Veelzijdig, multidisciplinair en mega getalenteerd. Een korte sprint, eindeloos tempo maken, of een moeilijk pad in een bergachtig bos; Bob doet het net zo makkelijk als Mathieu, zowel op één als op twee wielen.

Maar wat ik het mooiste aan Bob vind is zijn ongekende eigenheid. De oorspronkelijkheid waarmee hij kijkt naar vraagstukken. Bob voelt niet de noodzaak mee te lopen. Geen kortstondige hype. Maar goede vragen en mooie inzichten. En veel humor. Om te lachen wel te verstaan. Meestal volgt er na de eerste bespreking van een nieuwe klus een korte stilte…. Gevolgd door: "Ik weet niet man... misschien moeten we... En dan volgt er meestal een angle die niemand in de ruimte nog gezien heeft. Dat is reclame Bob.

Muziek Bob

Dan hebben we ook nog muziek Bob. Moet ik daar nog wat over zeggen? Bob uit Zuid is één van de weinige rappers die doorbreekt. Waarom? Omdat 'ie de cliché’s uit de weg gaat. En rapt over karpervissen, een leren jas en het Ruhr-gebied. Als je "met m’n witte pak naast Ivo Niehe. Laarsjes, hoge sokken met een ruit tot aan de knieën" of "Ik heb een eigen fabriek in het Ruhrgebied. Ja, het ontroert me hier. M’n torens spuwen zwarte teer. De fik erin, zure regen hier" durft op te schrijven én met zoveel overgave als Bob op de bühne zet, dan weet je, dit is talent.

Daarnaast heeft 'ie ook nog eens een Susan en Freek-achtige symbiose met Ismay Schaduw... Nee Bob die komt er wel.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ACE gaat verder als geïntegreerde groep met één naam: ACE

28-01-2025 | 11:25:00
De in Amsterdam gevestigde creatieve bureaugroep ACE heeft labels als Blauw Gras, Glasnost en HERC geschrapt en gaan verder als één naam: ACE. Born05 blijft wel als enige onder eigen naam opereren vanuit Utrecht

Emilio de Haan verlaat HERC en Ace

08-04-2024 | 08:31:00
In 2018 richtte hij het reclamebureau op en was ruim 6 jaar Creative Partner. In 2021 werd HERC overgenomen door Ace

[Marketing Report Radio] Jhelisa Panfred (HERC): De Belofte 2023

24-11-2023 | 12:30:00
Jhelisa Panfred is Strategist bij HERC. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we haar over het winnen van de titel De Belofte 2023 en haar drijfveren.

[Marketing Report Radio - 21 november] Jhelisa Panfred | Sophie van der Schaft | Gijs ten Buuren | Antoine Houtsma

20-11-2023 | 11:59:00
Luister dinsdag 21 november om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Extra bijzoder, we maken voor het eerst een winnaars uitzending. Dat belooft wat

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

De Belofte wordt mede mogelijk gemaakt door Result Recruitment


www.resultrecruitment.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.