
[Content Marketing Awards 2024] QV Creative: Karvan Cevitam Juice Channel
Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
Elevator Pitch
Ha, dat lijkt de humor van mijn ouders wel! Vaak onhandig, soms flauw en wat pijnlijk, maar stiekem best grappig, fruitig en sappig. Met de introductie van het Karvan Cevitam Juice Channel hebben we alle aspecten van ons merk aanstekelijk weten te vangen: lekker, leuk en herkenbaar. Het is dus net als limonade: typisch van de ouders en heerlijk voor kinderen. Dat vinden wijzelf, maar gelukkig ook de tienduizenden mensen die we wekelijks (organisch) bereiken.
Briefing
De vrolijke merkperceptie van Karvan Cévitam was in ca. 7 jaar verwaterd. Dit was mede de consequentie van een gebrek aan consistente merkbouwende communicatie.
Nu moet het merk weer geassocieerd worden met de herkenbare vrolijkheid die de lekkerste limonade van Nederland biedt. Dus: breng de glimlach van de lekkerste limonade terug. Ouders met thuiswonende kinderen staan hierin centraal (60% van het volume). Echter, het concept moet iedereen tussen de 25 en 50 kunnen aanspreken.
Social media is een cruciaal onderdeel van de herpositionering van Karvan Cevitam, waarbij het gaat om wat de koper wilt zien, zonder dat het direct vervelend commercieel voelt, onopvallend is of te ver van het merk staat.
De opdracht: maak een afgekaderd social media concept, dat over lange termijn inzetbaar is. Het concept moet binnen een jaar Karvan Cevitam weer tot een merk maken waarvan je als koper denkt: Typisch Karvan Cevitam: heerlijk, leuk en herkenbaar!
Insights
Waarom fruity-dad-joke-juice? Ons doelpubliek (ouders van thuiswonende kinderen) willen minimale commerciële content op hun feed, tenzij het relevant aansluit bij de belangrijkste redenen voor hun social media gebruik: entertainment/humor, dagelijks leven en/of nieuws.
Omdat de juice channels als paddenstelen uit de grond schoten en wij dat letterlijk en figuurlijk verkochten, “the fruitiest juice”, lanceerde we het Karvan Cevitam Juice Channel. Onze grootste kopersgroep zijn ouders, dus de immens populaire dadjokes, in de juicy nieuwtjes waren een must-have.
Met herkenbare humor rond het lekkerste fruit sloot het concept in alles naadloos aan op onze missie: de lekkerste limonade schenkt een glimlach.
Strategie | Aanpak | Resultaat
“Maakt me blij” en “Vind ik lekker” zijn de belangrijkste attributen van het merk Karvan Cevitam. Om de lekkere smaak en vrolijke merkperceptie terug te krijgen, verbeterde we onze limonades en gingen we aan de slag met het merk. Met een awareness van 95% zitten we goed, maar waar staat het merk voor?
“Ik kreeg het vroeger altijd” was niet meer voldoende, de doelgroep moest weer echt vrolijk worden van Karvan Cevitam.
Middels een nieuwe cmmunicatieaanpak definieerde we specifieke doelen voor 3 verschillende communicatie touch points. Samen moet dit optellen naar het behalen van de missie: De lekkerste limonade schenkt een glimlach.
1. Online video: Wat de kijker moet weten De main campaign: “Karvan Cevitime”. Het heerlijke gevoel van vrijheid na een dag van moeten begint met Karvan Cevitam (jul 2024).
2. Social Media: Wat de kijker wilt zien Lancering van social platform “Karvan Cevitam Juice Channel”: Karvan Cevitam schenkt je wekelijks een glimlach in de typische Karvan Cevitstijl (mar 2024).
3. Winkelvloer: Waarom je het wilt kopen Lancering van de leukste Display “The Thisplay”, een glimlach voor kinderen en (dus) ouders door de lekkerste limonade (Aug 2024).
Door herkenbare entertainment te verrijken met een touch Karvan Cevitam hebben we spectaculaire resultaten behaald. In drie maanden tijd, 50% meer volgers op Insta en TT. Meta - 1.9M mensen bereikt. Meer dan 2M impressions en 1M engagement op de posts. VTR van 5.63% en 1.4M organic + paid video viewing op reels. TikTok 1.5M reach. 2.3M impressions.
Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Saskia van Weert