[Content Marketing Awards 2024] Mediahuis: Bever ReUsed

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

 

Elevator Pitch

Ontdek Bever ReUsed: Nederland's eerste hergebruikte campagne. Met een gedurfde budgetverdeling van 99% media-inzet en slechts 1% productie, laten we zien dat we met een klein budget en veel creativiteit een enorme impact maken. Dit duurzame concept sluit perfect aan op de huidige tijdsgeest én op de ’why’ van Bever.

Briefing

Bever heeft gevraagd om een campagne die jongeren 20-30 aan het merk verbindt en inhaakt op For Future Fridays (Bevers’ tegenhanger van Black Friday).  

KPI’s 
Voor Bever is het van belang dat in alle campagnes terugkomt dat zij een buitenspecialist zijn en dat er een directe link is naar hun focusbeloftes: 1. Zorgen voor buiten, 2. het beste advies geven. Daarnaast was het een pré dat de campagne lang toepasbaar is en door te zetten naar andere kanalen en middelen (hallo ReUsed ;)). En dat het haalbaar is binnen budget (hallo smart impact ;)).  Daarom is de campagne gestuurd en getoetst op:  

Merkimago, merkvoorkeur, merkliefde en de imago statements: 

-Bever is de buitenwinkel van Nederland 
-Bever is een duurzaam merk 
-Bever zet zich in voor een betere wereld. 
 
Daarnaast is de campagne ook gestuurd op het realiseren van bereik in de doelgroep, videoviews, article views en quality views.

Insights

Inzicht 1: Duurzaamheid en hergebruik zijn actuele thema’s in de maatschappij en ook de kern van de strategie van Bever. Bever zet zich in tegen overproductie, overconsumptie en onnodig weggooien, want buiten heeft ons nodig.  
Inzicht 2: Iets wat goed is kun je nog jarenlang hergebruiken. Waarom dan een nieuwe reclamecampagne produceren?  
Inzicht 3: 61% van de jongeren vindt het belangrijk dat een merk oprecht en authentiek is in haar reclame*.  
Inzicht 4: Practice what you preach. Bever pakt de verantwoordelijkheid in haar eigen productieproces én nu ook in haar reclamecampagnes.  

* Bron: Het Grote Jongerenonderzoek 2023.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie:
Eerdere content van Bever krijgt een tweede leven door recyclen. Hiermee hebben we de filosofie van Bever naadloos doorvertaald in deze campagne: iets wat goed is kun je nog jarenlang hergebruiken. Geen overproductie door de halve wereld over te vliegen voor het produceren van weer een nieuwe commercial. Niet onnodig weggooien, maar eerdere uitingen van Bever zijn de basis voor de ‘nieuwe’ campagne. Hiermee is rekening gehouden met de gewenste doelgroep, de content is zo aangepast dat het aansluit bij hun wensen. Dit is Nederlands’ eerste hergebruikte campagne: Bever ReUsed. 

Aanpak:
De content is ‘ReUsed’ om jongeren in hun eigen taal aan te spreken en te inspireren op een manier die bij hen past: van lang en uitgebreid naar kort en snappy. De geschreven artikelen zijn geïnspireerd op eerder verschenen blogs van Bever en in een nieuw – correctie: hergebruikt – jasje gestoken. In deze nieuwe listicles is de content verjongd: van donsjas naar puffer. De uitgebreide ‘How-to-video’s’ van Bever (van maar liefst 6 minuten lang), bijvoorbeeld over hoe je warm en droog blijft door het kledinglagensysteem, zijn omgezet naar ‘short & snappy’ TikTok-video’s en Instagram-reels. Uiteraard met een vette beat eronder om zo de aandacht van de doelgroep vast te houden en de boodschap impactvol over te brengen.  

Resultaat:
De Bever ReUsed campagne heeft gezorgd voor een significante uplift op brand image, brand love en brand consideration. Daarnaast heeft het ReUsed concept ook gezorgd voor een (significante) stijging in de imagostellingen.

www.bever.nl

www.mediahuis.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl

Koop hier kaarten voor de uitreiking van de Content Marketing Awards op 6 november in Haarlem

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.