
[Content Marketing Awards 2024] Happy Horizon: A day in the life van schoonmaakmedewerkers
Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl
Elevator Pitch
Shortform video’s die je radiocampagne versterken? Een kind kan de was doen. In de video’s van onze Qmusic campagne voor CSU kijken we door de ogen van echte kinderen van CSU-medewerkers naar een werkdag van hun ouders. Hiermee laten we de authentieke verwondering zien voor de dienstverlening, locaties, innovaties en ontwikkelingen van CSU. Op deze manier dragen we bij aan een positieve merkbeleving voor het gehele merk.
Briefing
CSU, de grootste facilitaire dienstverlener van Nederland, stelt continu het doel om goed werkgeverschap te tonen en bij te dragen aan het werkgeluk van (potentiële) medewerkers. Als marketingpartner zetten we samen met CSU initiatieven op die bijdragen aan het positief beïnvloeden van het merkimago. CSU sponsort al voor de twaalfde keer ‘Het Geluid’ van Qmusic: een spelshow waarbij luisteraars kans maken op een geldbedrag door een onbekend geluid te raden. In ruil voor deze sponsoring krijgt CSU ruimte voor een aantal radiospots en daaromheen creëren we een creatieve campagne. De uitdaging: ieder jaar op een nieuwe manier de aandacht van het publiek vangen. We willen een positieve boost geven aan het merkimago van CSU en daarom keken we verder dan de huidige doelgroepen en kanalen. Zo ontstond de vraag: hoe genereren we optimaal aandacht voor deze campagne en creëren we ‘stopping power’ en herkenbaarheid?
Insights
Voelen dat je ertoe doet. Dat je werk belangrijk is en wordt gezien. Dat je onderdeel bent van een groter geheel. Dat geeft voldoening. Voor schoonmaakmedewerkers is dat niet anders. CSU zet schoonmaakmedewerkers graag op één, net als het gezin erachter. Vaders en moeders willen dat hun kinderen trots zijn op wat ze doen en snappen waarom het ertoe doet. Hier speelt onze content op in. Ook halen we inspiratie uit Prijsvrij’s ‘Zininin’ van Liselot Alkemade en Kabin Crew's 'The Spark' met 28 miljoen streams en spelen we in op de ‘kinderen-in-content-trend’-, die zich goed leent voor brand-awareness-doelstellingen.
Strategie | Aanpak | Resultaat
We startten met een brainstorm: het CSU-marketingteam, onze accountverantwoordelijke en een conceptontwikkelaar. In eerdere campagnes rondom ‘Het Geluid’ bleek het centraal zetten van CSU-medewerkers de succesfactor te zijn. Gecombineerd met bovenstaand inzicht besloten we om kinderen van CSU-medewerkers mee te laten lopen tijdens de werkdag van hun ouders. Steffie, Didi, Jaymian en Jessy laten met hun bewondering en enthousiasme zien hoe CSU werk- en leefomgevingen mooier maakt. De trots van de kinderen zet de medewerker ook meteen in het zonnetje.
Tijdens het creëren van de video’s hielden we rekening met:
- Doelgroepen. We willen het merkimago bij zakelijke klanten en schoonmaakmedewerkers versterken. Het aanspreken van overige doelgroepen voor brand awareness is bijvangst.
-Waarden. Duurzaamheid, innovatie, mensgerichtheid en diversiteit typeren de dienstverlening. We focussen in de content op ontwikkelmogelijkheden, schoonmaakrobots en -materialen.
-Unieke locaties. De schoonmaakmedewerkers werken op uiteenlopende plekken. We filmden in Efteling Bosrijk, Rijksuniversiteit Groningen, RAI Amsterdam en het hoofdkantoor van CSU. Creatie op locatie benadrukt het brede werkveld en versterkt de klantenbinding.
-Kinderen. Steffie, Didi, Jessy en Jaymian zijn geen acteurs; daarom zorgden we voor minimale regie om spontane momenten vast te leggen. Iedere video kreeg een eigen persoonlijkheid passend bij het kind.
We creëerden 4 shortform video’s per kanaal met een eigen locatie, insteek en persoonlijkheid. De content is aangepast aan het kanaal. Zo kozen we op META voor een branded outro en lieten we dit voor TikTok achterwege. Daarnaast gebruiken we voor TikTok een bold, gekleurd en gearceerd font, waar dit bij META wat cleaner is.
www.happyhorizon.com/nl/Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Saskia van Weert