Comedy Central kiest voor Crocodile Agency

The Roast van Comedy Central komt er weer aan, dit keer met Famke Louise. De vrouw waar iedereen iets over te zeggen heeft laat zich vrijwillig, snoeihard en op brute wijze roasten door onder anderen cabaretier Peter Pannekoek, roast-master Dolf Jansen, presentator Nesim El Ahmadi en comédienne Joke Bruijs.

De uitzending is op 16 januari 2023 om 20:30 uur op Comedy Central. Voor de campagne van het jaarlijks ludieke TV-programma, heeft Comedy Central Crocodile Agency gekozen als creative partner; zowel voor de promotie van het tv-programma, als de organisatie van het Red Carpet event van de opnames van The Roast.

Road to Roast

Colea Weis, Sr. Marketing Manager Comedy Central: “Voorafgaand aan de The Roast met Famke Louise willen we vooral op een creatieve en vernieuwende manier ons publiek bereiken, en hebben daarom gekozen voor een samenwerking met Crocodile Agency. Zij bevinden zich midden in de doelgroep en vullen onze ideeën goed aan. Hieruit is onder andere het partnership met Daan Boom, Tobias Camman en Jasper Demollin (bekend van The Dean en de FOMO Show) ontstaan. Zij hebben de vierdelige videoserie Road to Roast gemaakt. Het is voor het eerst dat we op deze manier een programma promoten. Daarnaast heeft onze studio zelf de OOH-campagne ontwikkeld, die komende weken overal in de randsteden te zien is. Alles bouwt uiteindelijk op naar de grote TV-show op 16 januari.”

Talentenjacht

Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: “Voor de promotiecampagne van The Roast kwam Comedy Central zelf met het idee voor een roasters talentenjacht. We zijn vervolgens aan de slag gegaan met Daan, Tobias en Jasper, waaruit de YouTube-serie Road to Roast is voortgekomen. Vier van hun vrienden: Pepijn Schoneveld, Jesse Hoefnagels, Stijn van Vliet en Robert-Jan Wigger, doen mee aan detalentenjacht. Daan, Tobias en Jasper zijn de jury, die zij keihard mogen roasten. De serie is vanaf woensdag 21 december om 16:00 uur vier weken lang op het YouTube-kanaal van Daan Boom te zien. De doelgroep van Daan is vergelijkbaar als Comedy Central, waardoor het de ideale plek is om The Roast aan te jagen.”

www.crocodile.global

www.comedycentral.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.