Coca-Cola lanceert kerstcampagne Christmas Always Finds Its Way

De Coca-Cola-kersttruck is voor velen het startsein van de feestdagen. De afgelopen twee jaar was de kersttruck vanzelfsprekend niet zichtbaar in het Nederlandse straatbeeld, maar dit jaar gaan de Kerstman en zijn kerstelfjes weer op pad om de kerstgedachte naar de mensen te brengen.

Zij verkondigen een belangrijke boodschap, namelijk het belang van samenzijn en de bijzondere momenten die daaruit voortvloeien. Christmas Always Finds Its Way viert hét seizoen waarbij mensen samenkomen en herinneringen maken. Samen met het Rode Kruis zet Coca-Cola deze boodschap kracht bij door hun voedselprogramma te steunen. Juist tijdens deze feestelijke periode is het belangrijk om om ons heen te kijken en iets terug te doen voor een ander. 

Christmas Always Finds Its Way 

In 2021 lanceerde Coca-Cola het wereldwijde merkplatform en –filosofie Real MagicTM. Waarmee het merk iedereen uitnodigt om de echte magie van het leven te vieren. Centraal in deze filosofie staat de overtuiging dat onze verschillen de wereld kleurrijker en interessanter maken – en dat er iets magisch gebeurt als we samenkomen en ervaringen delen. Deze filosofie staat ook dit jaar centraal in de kerstcampagne Christmas Always Finds Its Way. De boodschap is dat kerst er - ondanks alle uitdagingen - altijd weer in slaagt om mensen samen te brengen.     

Kersttruck op tour in Nederland 

Van 6 tot en met 24 december gaat de Coca-Cola kersttruck weer door het land rijden in aanwezigheid van de Kerstman en zijn kerstelfjes. In totaal worden er door het hele land zo’n twintig plaatsen aangedaan, van kerstmarkten tot binnensteden. Bekijk hier het tourschema.  

Carolien de Kok, Marketing Manager van Coca-Cola Nederland: "De kersttruck van Coca-Cola is een populaire traditie geworden die mensen en lokale gemeenschappen samenbrengt om de magie van kerst te beleven. Meer dan ooit vieren we dit jaar de kerstgedachte en -traditie, maar ook dat kerst er altijd weer in slaagt samen te brengen en het beste in ons naar boven haalt, en families, vrienden en zelfs onbekenden weet samen te brengen voor momenten van samenzijn."

Het Rode Kruis: doneren voor voedselhulp 

Het Rode Kruis organiseert in Nederland een voedselhulpprogramma, waarmee ze, met behulp van lokale partners, onder andere boodschappenkaarten uitdelen aan mensen die niet rond kunnen komen in een moeilijke periode. Dit zijn tegoedkaarten waar boodschappen mee gedaan kunnen worden. Naast een directe donatie van Coca-Cola krijgt het voedselhulpprogramma ook aandacht tijdens de kersttrucktour. Gasten bij de truck kunnen voor een open bedrag (vanaf 50 cent) een Engelse Pie kopen waarbij de volledige opbrengst rechtstreeks naar dit mooie project van het Rode Kruis gaat. 

360°-kerstcampagne 

De campagne wordt verder breed uitgerold via televisie, online video, grootste outdoors, digital, social media en op de winkelvloer, en loopt vanaf 6 tot 26 december. Ook liggen er dit jaar weer speciale Coca-Cola kerstverpakkingen in de schappen die instromen vanaf 6 december.  

www.cocacolanederland.nl

www.rodekruis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.