[CMTA] Dentsu Creative: Klaar voor 5G?

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl

We are Dentsu Creative Amsterdam, formerly known as dentsuACHTUNG! We craft forward thing brands, experiences, campaigns and content. With a fearless mix of modern creativity, optimism and positive energy. We build brands through strategy, creativity, technology and design. We believe that every contact moment with a brand is one where we can make the different. That’s why we don’t just specialize in brand positioning, identity design and integrated campaigns, but also in digital platforms, experience, innovation, social media, entertainment and content.

Elevator Pitch

5G. Begin 2020 staat het nieuws er vol mee: Nederland maakt zich zo zorgen over de gevolgen dat zendmasten ervoor in de fik worden gestoken. Is het echt slecht voor de gezondheid? Hoe zit het met privacy? Waar andere merken 5G claimen als nieuwste speeltje, pakt KPN het anders aan. Zij negeren de zorgen van de consument niet maar gebruiken dit juist als startpunt van de contentserie. Is Nederland echt klaar voor 5G?

Briefing

5G: de nieuwste generatie mobiel netwerk. Het is veel sneller dan z'n voorganger 4G en is mede daardoor super interessant voor de consument die sinds het begin van de pandemie alleen maar meer data is gaan gebruiken.

Ondanks dat de veiling voor het netwerk nog niet eens is geweest, besluiten de meeste grote telco spelers in Nederland al vroeg in 2020 in te zetten op communicatie rondom deze nieuwe propositie. Om zo als eerste hun naam te verbinden aan 5G en de eindeloze mogelijkheden die dit gaat bieden.

KPN zet niet in op deze vroege communicatie en brengt zichzelf daardoor in een lastig pakket. Want hoe ga je vanuit achterstand je concurrentie nog inhalen en ervoor zorgen dat je als marktleider gezien wordt. Zeker op een thema waar zowel in marketing en communicatie als maatschappelijk ontzettend veel om te doen is?

Strategie | Aanpak | Resultaat

Waar alle andere telecomprovidors bijna populistisch het hardst roepen dat je straks nog sneller mobiel kunt internetten, besluiten wij het met KPN anders aan te pakken. 

Naast de mogelijkheden van 5G zijn namelijk ook de risico's van het nieuwe netwerk veel in het nieuws. Sterker nog, de gemoederen lopen zo hoog op dat er demonstraties worden georganiseerd en zendmasten in de fik worden gestoken om de komst van dit nieuwe netwerk tegen te gaan. 

Maar met name op internet is de roep om uitleg sterk en vallen reaguurders over elkaar heen om hun vraagtekens te zetten bij het nut van het netwerk. Juist deze reacties zijn voor ons het startpunt van de content serie Klaar voor 5G, waarin we de vraagtekens rondom dit nieuwe netwerk gaan proberen te beantwoorden. Niet door een groene KPN bril, maar juist met journalistieke aanpak.

Zo behandelen we onderwerpen als Invloed van straling op de gezondheid en De gevaren die het netwerk kan hebben op het gebied van onze privacy aan de hand van gesprekken met experts op dat gebied. 

Niet zonder resultaat. De serie wordt goed bekeken en positief ontvangen:

- Rapportcijfer: 7.5

- 88 procent geeft aan dat het hen persoonlijk aanspreekt

- 10 procent van de complete doelgroep geeft aan de serie te herkennen (+/- 900.000)

Ook de resultaten op merkassociaties zijn significant en boven verwachting hoog: 

- KPN is betrouwbaar (49 procent naar 57 procent)

- KPN is vooruitstrevend (28 procent naar 42 procent)

En misschien wel het belangrijkste:

- KPN speelt een actieve rol in de uitrol en adaptie van 5G (34 procent naar 48 procent)

www.dentsuachtung.com

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.