Cheetos kiest DEPT voor eerste influencer campagne in de UK

De activatie is de grootste tot nu toe voor het merk in deze markt en richt zich op Gen Z via mode

Cheetos heeft in samenwerking met digital agency DEPT zijn eerste influencer-campagne in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd. De activatie is de grootste tot nu toe voor het merk in deze markt en richt zich op Gen Z via mode, humor en creator-gedreven content.

Centraal in de campagne staat de iconische Cheetle-stof, het oranje poeder dat op je vingers achterblijft na het snacken. Cheetos brengt dit element onder de aandacht in samenwerking met graffiti-artiest Navinder Nangla en fashion creator Aly Meghani, die 1,3 miljoen volgers heeft op TikTok.

Cheetle als creatieve vonk

In een videoserie op TikTok en Instagram, opgenomen in Soho (Londen), wordt Cheetle gepositioneerd als creatieve trigger. In een van de video’s veegt Meghani nonchalant Cheetle op zijn shirt, waarna Nangla de vlek omzet in een kunstwerk. Het resultaat: de lancering van een limited edition Pashion 4 Cheetoz-T-shirt.

De campagne eindigt met een exclusieve shirt drop van één uur op een geheime locatie, ondersteund door meer dan dertig fashion creators die content delen in de stijl van lo-fi vlogs en outfit-checks bij de corner shop.

Merken bouwen aan cultureel kapitaal

Rachael Smith, senior marketing lead bij Cheetos: "Cheetos is een onderdeel van de Amerikaanse cultuur. Voor de Britse markt moesten we anders denken en de stap maken naar een Gen Z-merk dat verweven is met mode en cultuur. Een nieuwe mindset, een nieuw tijdperk voor het merk. De samenwerking met Navinder en Aly was een spannende manier om Cheetos buiten het schap te brengen.”

Bel Moretti, creative director bij DEPT: "De kans om iets te maken dat méér is dan reclame, komt zelden voorbij. Daarom wilden we het meteen goed doen. We speelden in op de scherpte en ironie van onze doelgroep, en werkten samen met een artiest die precies weet hoe je mainstream en niche laat samensmelten. Zo zijn de oranje vlekken op shirts veranderd in draagbare kunst.”

Met de combinatie van streetwear, creator-invloed en herkenbare merkhumor wil Cheetos zich blijvend nestelen in de Britse jongerencultuur.

www.deptagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dimi Albers: Groeien is geen keuze meer – het is een manier van denken

27-10-2025 | 13:37:00
Global CEO Dimi Albers deelt zijn inzichten over ondernemerschap binnen DEPT, de kracht van snelheid en wat groei anno 2025 écht betekent.

DEPT zet in op groei met geïntegreerde aanpak

27-10-2025 | 09:18:32
Het marketing- en technologiebedrijf positioneert zich als The Growth Invention Company en richt zich op het versnellen van groei bij merken

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

Rens Quirijnen en Helen Fernando stappen over naar DEPT

08-10-2025 | 10:33:00
DEPT breidt het creatieve team in Nederland verder uit met de komst van Rens Quirijnen en Helen Fernando. Het duo start als associate creative directors


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.