bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers

Brancheorganisaties bvA en VIA hebben een Privacy & AdTech gids uitgebracht voor hun leden om online marketeers te helpen om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy.

Henriette van Swinderen, directeur van bvA: “Met deze gids willen we bijdragen aan een gezond digitaal medialandschap, dat veilig is voor consumenten en voor merken. Daarin is goede naleving van de privacywetgeving cruciaal. Deze praktische gids  biedt marketeers hiervoor de broodnodige handvatten."

Recente uitspraken van privacy-toezichthouders dat veelgebruikte systemen zoals Google Analytics en het Transparency & Consent Framework (TCF) in strijd zijn met de privacywet AVG, zetten het vertrouwen in online reclame volgens bvA en VIA onder druk en leiden tot veel vragen bij alle spelers in de digitale keten.

Saskia Baneke-Delfgaauw, directeur van VIA Nederland: “Ontwikkelingen als die rondom TCF en Google Analytics maken het nog urgenter dat iedereen binnen de advertentiesector goed op de hoogte is van de geldende wetgeving in dit complexe speelveld.”

De Privacy & AdTech gids kwam tot stand vanuit de industriebrede bvA VIA Werkgroep Privacy. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft het document aan welke wet- en regelgeving een  adverteerder moet voldoen om de privacy van zijn consumenten  goed te beschermen. Zo is er uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van het Real Time Bidding systeem, third party cookies en de verschillende cookieless alternatieven.

De gids is beschikbaar voor de leden van bvA en VIA en zal regelmatig van updates worden voorzien om aan te sluiten bij de ontwikkelingen in de privacy wetgeving.

www.bva.nl
www.vianederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NRC lanceert campagne over houvast in een wereld vol ruis

03-09-2025 | 14:35:00
NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de effecten van de overvloed aan nieuws en desinformatie. De campagnefilm is ontwikkeld met We Agency

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.