bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers

Brancheorganisaties bvA en VIA hebben een Privacy & AdTech gids uitgebracht voor hun leden om online marketeers te helpen om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy.

Henriette van Swinderen, directeur van bvA: “Met deze gids willen we bijdragen aan een gezond digitaal medialandschap, dat veilig is voor consumenten en voor merken. Daarin is goede naleving van de privacywetgeving cruciaal. Deze praktische gids  biedt marketeers hiervoor de broodnodige handvatten."

Recente uitspraken van privacy-toezichthouders dat veelgebruikte systemen zoals Google Analytics en het Transparency & Consent Framework (TCF) in strijd zijn met de privacywet AVG, zetten het vertrouwen in online reclame volgens bvA en VIA onder druk en leiden tot veel vragen bij alle spelers in de digitale keten.

Saskia Baneke-Delfgaauw, directeur van VIA Nederland: “Ontwikkelingen als die rondom TCF en Google Analytics maken het nog urgenter dat iedereen binnen de advertentiesector goed op de hoogte is van de geldende wetgeving in dit complexe speelveld.”

De Privacy & AdTech gids kwam tot stand vanuit de industriebrede bvA VIA Werkgroep Privacy. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft het document aan welke wet- en regelgeving een  adverteerder moet voldoen om de privacy van zijn consumenten  goed te beschermen. Zo is er uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van het Real Time Bidding systeem, third party cookies en de verschillende cookieless alternatieven.

De gids is beschikbaar voor de leden van bvA en VIA en zal regelmatig van updates worden voorzien om aan te sluiten bij de ontwikkelingen in de privacy wetgeving.

www.bva.nl
www.vianederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.