Tag Resultaten
Ana Henriques (TUI) voorgedragen als bvA-bestuurslid
Ana Henriques, Head of Marketing Communications Belgium & Netherlands bij TUI, is voorgedragen als bestuurslid van bvA, het netwerk van merkleiders
Big Tech versus de Vrije Pers: Een strijd om de democratie
The Committed Agency organiseerde op 20 januari 2025 het symposium Big Tech & The Future of Media, waar Christian van Thillo (DPG Media), Henriette van Swinderen (bvA), Martijn Bertisen (Google Benelux) en Martin Andree (Big Tech muss weg) aanwezig waren
bvA en VIA lanceren stappenplan Samenwerken voor duurzame impact
In de samenwerking tussen adverteerders en bureaus staat het realiseren van duurzame impact van merken steeds vaker op de agenda. Om bedrijven hierbij te helpen, hebben bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids Samenwerken voor duurzame impact en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie.
Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner
Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen
VIA Nederland, DDMA en bvA presenteren de Marketinggids Responsible AI
Deze gids, ontwikkeld als een levende leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten
Bas Verheijen (HEMA) kandidaat-bestuurslid voor de bond van adverteerders
bvA kondigt aan dat Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, zal toetreden tot het bestuur van het netwerk van merkleiders
bvA-directeur Henriette van Swinderen voorzitter National Associations Council
Henriette van Swinderen was al lid van het Executive Committtee van WFA en zal deze rol vervullen naast haar huidige functie bij bvA
Els Dijkhuizen (Heineken) beoogd nieuw bestuurslid bvA
Het bvA-netwerk heeft tijdens het jaarlijkse bvA CMO-diner haar nieuwste bestuurslid bekendgemaakt. Els Dijkhuizen volgt Brenda Smith op
bvA: Hornbach 150e lid en Brenda Smith uit bestuur
bvA telt inmiddels 150 leden. De Bond van Adverteerders die zich tegenwoordig netwerk van merkleiders noemt, verwelkomde Hornbach als 150e lid
Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie
Hoe en waar kun je de consument nog bereiken zodat jouw merk de aandacht krijgt waar je naar op zoek bent
Reclamebranche gaat standaard ontwikkelen voor eigen CO2-emissies
Het is een gezamenlijk initiatief van bureaus, adverteerders en media-exploitanten, dat geïnitieerd is door bvA en VIA.
bvA introduceert initiatief om positive change van adverteerders te versnellen
bvA en DLA Piper hebben een evenement onder de naam No washing, no hushing georganiseerd over duurzaamheidsclaims.
He wat leuk! Een bericht van....de bvA die opkomt voor de NPO (en Ster)
Henriette van Swinderen, algemeen directeeur van bvA heeft een open brief geschreven aan de informateurs Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol om de NPO (en de Ster) een hart onder de riem te steken
Reacties DPG Media/RTL Nederland: bvA kritisch positief, NVJ bezorgd, Talpa Network positief
Uit reacties blijkt dat de markt volledig verrast is over de aangekondigde overname van RTL Nederland door DPG Media. bvA reageert positief kritisch, de NVJ vreest een te grote machtspositie van DPG Media, terwijl Talpa Network wijst op de nodige consolidatie
bvA roept bedrijven op duurzame doelen bekend te maken
De bond van Adverteerders (bvA) roept bedrijven in een statement op om te stoppen met greenhushing: het stilhouden van duurzame doelen. De bvA ziet dat de trend zich doorzet waarbij bedrijven hun duurzame doelen voor zich houden
bvA lanceert gids met checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclame
bvA heeft de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist uitgebracht. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid
Aangescherpte regels voor verantwoorde duurzaamheidsclaims
De Code voor Duurzaamheidsreclame, onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, is in werking getreden
Kabinet werkt aan reclameverbod ongezond voedsel voor minderjarigen
Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel om beperkingen te stellen aan de marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen en jongeren onder de 18 jaar
[Column] David de Jong: Geld, geld en nog eens geld….ruzie over geld!?
Het was tamelijk rustig in de mediawereld. Nu de inflatie na tientallen jaren behoorlijk de hoogte ingaat, begint het onrustig te worden. De Ster kondigde aan zijn tarieven gemiddeld met 24 procent te verhogen. VIA veroorzaakte met een advies om de bureautarieven flink te verhogen een boze reactie van de bvA
bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers
Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voorgedragen als bvA-bestuursleden
bvA heeft aangekondigd Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voor te stellen als te benoemen bestuursleden. Tijdens de algemene ledenvergadering van 18 mei 2022 zullen de leden hierover stemmen
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis