BrandBase lanceert Jungle Cup; eerste plasticvrije, thuis composteerbare wegwerpbeker

Alle wegwerpbekertjes bevatten plastic. Zelfs de kartonnen exemplaren hebben een binnenlaag van dun plastic om lekken te voorkomen. Er zijn al een tijdje wegwerpbekers met een bioplastic folie laag in de markt. Maar ook die moeten gerecycled worden in speciale verbrandingsovens; iets dat in de praktijk zelden voorkomt. We gooien dus nog steeds elke dag miljoenen van deze bekers weg. Wereldwijd zijn dat 16 miljard wegwerpbekers per jaar.

BrandBase ging de uitdaging aan om een ​​milieuvriendelijk alternatief te laten ontwikkelen dat net zo goed werkt als wegwerpbekers met plastic. Paul Alberts, oprichter van Brandbase: “Dit betekent dat je een beker moet maken die zowel warme als koude dranken kan verwerken, geschikt is om te bedrukken en niet veel meer kost om te maken. En dat is gelukt. Onze cups zijn al verkrijgbaar vanaf € 0,03 per stuk.”

De Jungle Cup heeft alle noodzakelijke, strenge milieucertificaten behaald, waaronder de belangrijkste, het OK compost HOME-certificaat, dat aangeeft dat het op natuurlijke wijze kan worden gecomposteerd, zonder industriële verwerking.

12 weken versus 1500 jaar

Jungle Cup is de eerste wegwerpbeker die 100 procent thuis composteerbaar is. Dus na gebruik kan de Jungle Cup worden weggegooid in een compostbak. Na 12 weken beginnen deze cups te verdwijnen. Bioplastic doet daar ongeveer 1500 jaar over… Echt plastic verdwijnt eigenlijk nooit helemaal. De Jungle Cup helpt in de strijd tegen Ocean Plastic. De deksel is gemaakt van bagasse, dat is het pulp van suikerriet.

Rainforest Trust

Voor elke beker die wordt verkocht, ontvangt de Rainforest Trust een percentage van de opbrengsten. Paul Alberts: “Die opbrengsten worden gebruikt om het regenwoud te beschermen, 1m2 per bekertje om precies te zijn. Die bescherming van het regenwoud wordt uitgevoerd door Rainforest Trust, een internationale organisatie die regenwouden over de hele wereld beschermt. Alleen al in de laatste paar maanden van 2020 hebben de bijdragen de Rainforest Trust geholpen om meer dan 3 miljoen m2 regenwoud te redden. En met de Jungle Cup rekenen we in 2021 op 100 miljoen m2. Op rainforesttrust.org kun je zien hoe ze dat doen en waar ze het doen.”

De oproep van Paul Alberts is helder: "Alle bedrijven die wegwerpbekertjes inkopen moeten de overstap maken naar de composteerbare Jungle Cup. Die is milieuvriendelijk en helpt ook bij de bescherming van onze regenwouden."

www.brand-base.com
www.junglecup.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.