Blended agency iO ontwikkelt duurzame merkcampagne voor netbeheerder Enexis

Blended agency iO ontwikkelt duurzame merkcampagne voor netbeheerder Enexis. Met de merkcampagne wil Enexis inzetten op bewustwording bij klanten rond duurzaam energieverbruik en de rol van het netwerk voor wie zelf eigen stroom opwekt. 

Energietransitie

Nu de belangrijke fase van energietransitie aanbreekt, is ook bewustwording van Enexis-klanten belangrijker dan ooit. Dit illustreert het einddoel dat Enexis met de campagne voor ogen heeft: het energienetwerk klaarstomen voor de energietransitie door klanten uit te leggen hoe ze het netwerk thuis optimaal kunnen gebruiken. Enexis speelt hier een neutrale, verbindende rol in, met alleen een geslaagde energietransitie voor ogen.

Al sinds 2017 werken iO-experts voor Enexis aan CRO-optimalisaties en de doorontwikkeling van Enexis.nl. Nu is het voor het eerst de beurt aan de creatieve marketingteams van iO. Als strategische en innovatieve partner adviseren, challengen en ontzorgen ze Enexis vanaf deze maand bij:

  • De ontwikkeling van een herkenbaar consument- en MKB-concept; 
  • Een contentmarketingstrategie op basis van de Enexis merk- en contentstrategie, inclusief contentplanning en -creatie;
  • Het opzetten en beheren van (online) advertentiecampagnes.

Stefan van den Boom, manager marketingcommunicatie bij Enexis: "We werken inmiddels al een paar jaar nauw samen met iO rond het vernieuwen van onze website en Mijn-omgeving. De creatieve pitch van hun team van merkbouwers gaf ons het vertrouwen om die in deze enorm relevante tijd uit te breiden."

Michiel de Nijs, Creative Director bij iO: "We kennen Enexis al vanuit ons werk voor de digitale platformen. Nu we ook de merkcampagne mogen ontwikkelen, kijken we uit naar de voordelen van een geïntegreerde aanpak: datagedreven, creatieve campagnes voor inwoners en bedrijven in het Enexis-verzorgingsgebied."

www.enexis.nl

www.iodigital.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.