Ayvens en Dawn zetten occasionlease Europees in

Leasemaatschappij Ayvens zet occasionlease internationaal in de schijnwerpers. Dawn ontwikkelde hiervoor de propositie en campagne Re-lease met Ayvens, die deze week van start gaat in Nederland en later in tien andere Europese landen.

De campagne sluit aan bij de ambitie van Ayvens om mobiliteit duurzamer te maken door leaseauto’s langer op de weg te houden. In Nederland is occasionlease al gangbaar, maar in andere markten ligt het concept nog minder voor de hand. De campagne moet daar verandering in brengen.

Tweedehands leaseauto’s krijgen tweede leven

Ayvens, voortgekomen uit LeasePlan en ALD Automotive, richt zich met deze stap op het verlengen van de levensduur van leaseauto’s. Deze voertuigen, waarvan het eerste contract is afgelopen, worden opnieuw in de lease aangeboden. De campagne belicht dat deze vorm van leasen betaalbaar is en gepaard gaat met korte looptijden en service.

Sandra Tappermann-Pieper, Chief Marketing Officer bij Ayvens: "Kopers van tweedehandsauto’s zijn zich niet altijd bewust van de voordelen van leasen. Met deze campagne willen wij het positieve gevoel van het rijden van een Re-lease auto benadrukken."

Campagne draait om zorgeloos leasen

De merkstrategie van Ayvens draait om toegankelijke mobiliteit. Bij occasionlease staat het gevoel van zorgeloosheid centraal. Deze boodschap is door Dawn vertaald naar de propositie Re-lease met Ayvens, waarbij de term ook verwijst naar hergebruik.

De campagne bestaat uit digitale middelen en een reeks korte films, geregisseerd door Bob Jeusette van Ila Studio’s. In de uitingen worden de voordelen van tweedehands leasen uitgelegd aan de hand van korte teksten en visuele verhalen.

www.dawn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

Dawn distantieert zich van oprichter David Snellenberg en Stem voor Stabiliteit

02-12-2025 | 12:51:00
Dawn heeft officieel afstand genomen van David Snellenberg en Stem voor Stabiliteit bij monde van Strategy Partner en Managing Partner Jurian van der Hoeven

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.