Ayvens en Dawn zetten occasionlease Europees in

Leasemaatschappij Ayvens zet occasionlease internationaal in de schijnwerpers. Dawn ontwikkelde hiervoor de propositie en campagne Re-lease met Ayvens, die deze week van start gaat in Nederland en later in tien andere Europese landen.

De campagne sluit aan bij de ambitie van Ayvens om mobiliteit duurzamer te maken door leaseauto’s langer op de weg te houden. In Nederland is occasionlease al gangbaar, maar in andere markten ligt het concept nog minder voor de hand. De campagne moet daar verandering in brengen.

Tweedehands leaseauto’s krijgen tweede leven

Ayvens, voortgekomen uit LeasePlan en ALD Automotive, richt zich met deze stap op het verlengen van de levensduur van leaseauto’s. Deze voertuigen, waarvan het eerste contract is afgelopen, worden opnieuw in de lease aangeboden. De campagne belicht dat deze vorm van leasen betaalbaar is en gepaard gaat met korte looptijden en service.

Sandra Tappermann-Pieper, Chief Marketing Officer bij Ayvens: "Kopers van tweedehandsauto’s zijn zich niet altijd bewust van de voordelen van leasen. Met deze campagne willen wij het positieve gevoel van het rijden van een Re-lease auto benadrukken."

Campagne draait om zorgeloos leasen

De merkstrategie van Ayvens draait om toegankelijke mobiliteit. Bij occasionlease staat het gevoel van zorgeloosheid centraal. Deze boodschap is door Dawn vertaald naar de propositie Re-lease met Ayvens, waarbij de term ook verwijst naar hergebruik.

De campagne bestaat uit digitale middelen en een reeks korte films, geregisseerd door Bob Jeusette van Ila Studio’s. In de uitingen worden de voordelen van tweedehands leasen uitgelegd aan de hand van korte teksten en visuele verhalen.

www.dawn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.