Audi kiest Dept als lead agency

Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt. Het hoofddoel van de samenwerking is om de hoofden en harten van Nederland te veroveren en Audi stevig in de markt te zetten als premium en progressief merk.

Met de introductie van de nieuwe volledig elektrische modellen (e-tron, E-tron GT en Q4 e-tron), streeft Audi het meest premium progressieve automotive merk te worden. Na de zomer wordt de eerste campagne uitgerold. Dept wordt als lead agency verantwoordelijk voor strategisch advies, positionering, lokale campagnes en (digitale) activaties. 

René Verbong, Executive Creative Director, Dept: “Heel trots dat we met zo’n mooi merk aan de slag gaan. We kunnen niet wachten om met Audi de lokale merkstrategie verder uit te werken en Nederland te inspireren met campagnes waar je niet zomaar aan voorbij rijdt.” 

Frank Siemerink, Manager Marketing & Communication, Audi: "De keuze voor een lead agency maak je weloverwogen en voor een lange termijn. We hebben heel bewust voor Dept gekozen omdat zij exact aanvoelen waar we met het merk Audi heen willen. Dept heeft tijdens de pitch zeer overtuigend bewijs geleverd dat ze begrijpen hoe je een premium merk in de volle breedte en via alle kanalen kunt neerzetten, waarbij de creatieve combinatie van digital focus en merkbeleving de doorslag heeft gegeven."

www.deptagency.com

www.audi.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.