Amazon van start in Nederland

Webgigant Amazon heeft de digitale winkeldeuren in Nederland wijd open gezet. Producten in meer dan dertig categorieën zijn voortaan te bestellen via de Nederlandse site. Tot nu toe werd de Duitse versie vooral ingezet voor aankopen vanuit ons land.

Amazon biedt meteen ook het Prime-abonnement aan. Voor 2,99 euro per maand wordt een groot aantal artikelen gratis thuisbezorgd. Daarnaast hebben leden toegang tot de videodienst Amazon Prima, online spellen via Twitch Prima en opslagruimte voor foto’s. Bestellingen boven de 20 euro worden sowieso kostenloos afgeleverd.

Alex Ootes, Vice President EU Expansion bij Amazon: “Met Amazon.nl willen we geven waar onze Nederlandse klanten ons om vroegen: de mogelijkheid om in een Nederlandstalige Amazonwinkel te kopen, met toegang tot een lokaal en internationaal productaanbod van Amazon en betrouwbare verkopers, gekoppeld aan snelle bezorging. Het is onze missie Nederlandse klanten een uitgebreid productassortiment, lage prijzen en gemak te bieden en we zullen er alles aan doen om aan hun verwachtingen te voldoen.”

Roeland Donker, Country Manager Amazon.nl: “Vandaag is slechts het begin van Amazon.nl. We gaan altijd voor de lange termijn bij Amazon en streven naar de beste klantervaring in Nederland. We werken dagelijks keihard aan het uitbreiden van ons assortiment, lage prijzen en een gebruiksvriendelijke winkelervaring om het vertrouwen van de Nederlandse consument te winnen.”

www.amazon.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.