ALD Automotive lanceert nieuwe merkidentiteit

ALD Automotive, een wereldwijde speler in mobiliteitsoplossingen, lanceert een nieuwe merkidentiteit. De merkidentiteit is krachtig, modern, dynamisch, flexibel en persoonlijk en hiermee wil ALD Automotive duidelijk maken wat klanten van ALD Automotive mogen verwachten.

Vier belangrijke merkelementen staan centraal:

- Een blauw kleurenpalet weerspiegelt de identiteit van het bedrijf. De overheersende blauwe kleuren reflecteren de digitale ambities.
- De mobiliteitslijn is een visueel element. Het laat beweging zien en het vermogen van het bedrijf om zich aan te passen en de grenzen van mobiliteit te verleggen.
- Mensen worden afgebeeld door middel van silhouetten en foto’s. Het geeft het dagelijkse leven van klanten weer en illustreert hoe ALD Automotive klanten hier flexibiliteit bieden.
- De moderne, digitale typografie geeft communicatieboodschappen een modern en krachtig uiterlijk.

Tegelijkertijd lanceert ALD Automotive de slogan Ready to move you. De identiteit wordt uitgerold in alle 43 landen waar ALD Automotive actief is. Het zal worden ingezet voor alle klantsegmenten (grootzakelijke markt, mkb en particulieren) en via alle kanalen, met name digitaal. De uitrol is eind 2020 voltooid.

Jeroen Kruisweg, CEO van ALD Automotive Nederland: “Het is onze ambitie om het merk ALD Automotive de komende jaren verder te versterken op de Nederlandse markt. Deze nieuwe merkidentiteit helpt daar enorm bij. Het is eigentijdser, het geeft beter weer wat klanten van ons kunnen verwachten en we hopen hiermee vooral ook nieuwe talenten aan te kunnen trekken.”

www.aldautomotive.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.