ALD Automotive lanceert nieuwe merkidentiteit

ALD Automotive, een wereldwijde speler in mobiliteitsoplossingen, lanceert een nieuwe merkidentiteit. De merkidentiteit is krachtig, modern, dynamisch, flexibel en persoonlijk en hiermee wil ALD Automotive duidelijk maken wat klanten van ALD Automotive mogen verwachten.

Vier belangrijke merkelementen staan centraal:

- Een blauw kleurenpalet weerspiegelt de identiteit van het bedrijf. De overheersende blauwe kleuren reflecteren de digitale ambities.
- De mobiliteitslijn is een visueel element. Het laat beweging zien en het vermogen van het bedrijf om zich aan te passen en de grenzen van mobiliteit te verleggen.
- Mensen worden afgebeeld door middel van silhouetten en foto’s. Het geeft het dagelijkse leven van klanten weer en illustreert hoe ALD Automotive klanten hier flexibiliteit bieden.
- De moderne, digitale typografie geeft communicatieboodschappen een modern en krachtig uiterlijk.

Tegelijkertijd lanceert ALD Automotive de slogan Ready to move you. De identiteit wordt uitgerold in alle 43 landen waar ALD Automotive actief is. Het zal worden ingezet voor alle klantsegmenten (grootzakelijke markt, mkb en particulieren) en via alle kanalen, met name digitaal. De uitrol is eind 2020 voltooid.

Jeroen Kruisweg, CEO van ALD Automotive Nederland: “Het is onze ambitie om het merk ALD Automotive de komende jaren verder te versterken op de Nederlandse markt. Deze nieuwe merkidentiteit helpt daar enorm bij. Het is eigentijdser, het geeft beter weer wat klanten van ons kunnen verwachten en we hopen hiermee vooral ook nieuwe talenten aan te kunnen trekken.”

www.aldautomotive.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.