Albert Heijn komt met spaaractie MoestuinMaatjes

De jaarlijkse spaaractie van Albert Heijn voor zaaisetjes krijg dit jaar een vervolg in de vorm van MoestuinMaatjes. De setjes bestaan uit een groentesoort en zaden voor een kruid of bloem die als maatje erbij hoort. De actie legt de nadruk op biodiversiteit.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "Als supermarkt zijn wij nauw verbonden met de natuur. Uiteindelijk liggen er prachtige producten bij ons in de schappen die groeien op het land van de honderden vaste boeren en telers waar wij jarenlang mee samenwerken. Biodiversiteit is daarbij een belangrijk onderdeel. Door het land niet te ploegen en op een natuurlijke manier te bemesten, krijgen we een gezonde bodem vol leven. Om de biodiversiteit te vergroten, zaaien we extra kruiden en klavers in onze weilanden en zijn er beschermde plekken in de weides met broedplekken voor trekvogels. Met de MoestuinMaatjes kunnen onze klanten óók thuis een bijdrage leveren aan de biodiversiteit in hun eigen buurt en zelf aan de slag gaan met het verbouwen van diverse lekkere verse groentesoorten en kruiden. Leuk, lekker én goed voor de natuur."

MoestuinMaatjes

Een setje MoestuinMaatjes bestaat uit twee potjes met slimme combinaties van plantjes. Elke groentesoort is gekoppeld aan een kruid of bloem die in de buurt van elkaar gekweekt moeten worden. Het zijn maatjes, ze helpen elkaar. De bloemen of kruiden trekken bijvoorbeeld insecten aan die luis opeten of helpen bij de bestuiving van bloemen, zodat de vruchtgewassen kunnen gaan groeien.

Met de MoestuinMaatjes wil Albert Heijn, in samenwerking met Naturalis Biodiversity Center en IVN Natuureducatie, klanten niet alleen laten ontdekken hoe mooi de natuur samenwerkt, maar kunnen ze de natuur ook een handje helpen door een moestuin te beginnen. Bij elke 15 euro aan boodschappen krijgen klanten een setje MoestuinMaatjes (twee potjes).

www.ah.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.