Albert Heijn: 40 miljoen Nederlands fruit en groente extra in assortiment

Albert Heijn zal dit kalenderjaar meer dan 40 miljoen aardappel-, groente- en fruitproducten van Nederlandse bodem toevoegen aan het assortiment. Door gebruik te maken van teelt- en bewaartechnieken kunnen klanten nog langer producten uit Nederland gebruiken. Melk, kaas, eieren, kip en varkensvlees zijn   al voor 100 procent van eigen bodem.

Nederlandse producten liggen binnen 24 uur in de winkels. Albert Heijn haalt zoveel mogelijk verse producten uit eigen land en werkt al jarenlang intensief samen met Nederlandse melkvee-, varkens- en pluimveehouders, en aardappelen-, groente- en fruittelers.

De supermarkt onderzoekt samen met boeren en telers hoe zo lang mogelijk aardappelen, groente en fruit van eigen bodem kunnen worden aangeboden. Sinaasappels en mandarijnen groeien niet in Nederland, maar bij veel andere producten is er door innovatieve teelt- en bewaartechnieken veel mogelijk. Zo heeft Albert Heijn nu jaarrond aardappelen, aardbeien en bramen uit Nederland en wordt het Nederlandse seizoen voor frambozen, komkommer, paprika, kropsla, kruiden, aardappelen, uien en conference-peren verlengd. 

Constantijn Ninck Blok, directeur Vers bij Albert Heijn: "Door de innovatieve, duurzame teelt- en bewaartechnieken krijgen we steeds meer producten van Nederlandse bodem in ons assortiment. Niet alleen melk, kaas, eieren, kip en varkensvlees komen uit Nederland, ook aardappelen, groente en fruit. Dat is echt top. Verser en lekkerder. Producten van eigen bodem liggen al binnen 24 uur in de winkels en dat zorgt voor de lekkerste smaak. Ik ben heel trots op onze boeren en telers en de manier waarop wij samenwerken. Van de oogst bij de boer en teler, tot de opgeleide groente- en fruitmedewerkers in de winkels; iedere schakel in de keten is belangrijk om de juiste kwaliteit en beschikbaarheid te garanderen."

www.ah.nl
www.aholddelhaize.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.