AkzoNobel kiest Ogilvy

AkzoNobel heeft Ogilvy gekozen als reclamebureau in meerdere EMEA-landen waaronder Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. AkzoNobel is een beursgenoteerd Nederlands chemieconcern dat zich zegt te focussen op innovatie en duurzaamheid.

De verfmerken Dulux, Flexa en Sikkens zijn onderdeelvan AkzoNobel. Ogilvy heeft de pitch met een geïntegreerd team gewonnen vanuit zijn wereldwijde netwerk. De pitch werd begeleid door Booster Consulting. Het contract is in december 2022 ingegaan. Er zijn 8 partijen geweeest die ingegaan zijn op de request for proposal.

Jai Kotecha, Chief Executive Officer, Ogilvy Nederland: “We zijn verheugd dat AkzoNobel ons als communicatiepartner voor EMEA heeft gekozen na een pitch die de kracht van grenzeloze creativiteit liet zien. We gaan vol enthousiasme aan de slag om samen impactvol werk te creëren dat de merkvisie van AkzoNobels verfmerken in Europa neerzet. Het voelt als een samenwerking die perfect aansluit.”

Dit jaar zal het eerste werk te zien zijn, waaronder een pan-Europese campagne ontwikkeld door Ogilvy Nederland en een campagne voor de Dulux premium Heritage range ontwikkeld door Ogilvy UK. De werkzaamheden voor AkzoNobel startte in december 2022.

Kim Potters, Director Commercial Marketing EMEA, AkzoNobel Decorative Coatings: “We zijn blij Ogilvy als ons netwerkbureau aan te stellen. Tijdens het proces hebben ze niet alleen laten zien hoe creatief ze zijn, maar ook hoe goed hun werkwijze in EMEA bij ons past. We kijken ernaar uit om met Ogilvy te werken aan ons consumentenportfolio.”

www.akzonobel.com
www.ogilvy.com
www.ogilvy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.