AkzoNobel kiest Ogilvy

AkzoNobel heeft Ogilvy gekozen als reclamebureau in meerdere EMEA-landen waaronder Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. AkzoNobel is een beursgenoteerd Nederlands chemieconcern dat zich zegt te focussen op innovatie en duurzaamheid.

De verfmerken Dulux, Flexa en Sikkens zijn onderdeelvan AkzoNobel. Ogilvy heeft de pitch met een geïntegreerd team gewonnen vanuit zijn wereldwijde netwerk. De pitch werd begeleid door Booster Consulting. Het contract is in december 2022 ingegaan. Er zijn 8 partijen geweeest die ingegaan zijn op de request for proposal.

Jai Kotecha, Chief Executive Officer, Ogilvy Nederland: “We zijn verheugd dat AkzoNobel ons als communicatiepartner voor EMEA heeft gekozen na een pitch die de kracht van grenzeloze creativiteit liet zien. We gaan vol enthousiasme aan de slag om samen impactvol werk te creëren dat de merkvisie van AkzoNobels verfmerken in Europa neerzet. Het voelt als een samenwerking die perfect aansluit.”

Dit jaar zal het eerste werk te zien zijn, waaronder een pan-Europese campagne ontwikkeld door Ogilvy Nederland en een campagne voor de Dulux premium Heritage range ontwikkeld door Ogilvy UK. De werkzaamheden voor AkzoNobel startte in december 2022.

Kim Potters, Director Commercial Marketing EMEA, AkzoNobel Decorative Coatings: “We zijn blij Ogilvy als ons netwerkbureau aan te stellen. Tijdens het proces hebben ze niet alleen laten zien hoe creatief ze zijn, maar ook hoe goed hun werkwijze in EMEA bij ons past. We kijken ernaar uit om met Ogilvy te werken aan ons consumentenportfolio.”

www.akzonobel.com
www.ogilvy.com
www.ogilvy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.